اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

دومین گردهمایی علمای اهل تشیّع و تسنن خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور آیت‌الله واعظ‌زاده‌خراسانی عصر امروز دومین گردهمایی علمای اهل تشیّع و تسنن خراسان‌جنوبی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود.

دومین گردهمایی علمای اهل تشیّع و تسنن خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: این همایش با عنوان همایش انقلاب اسلامی، وحدت و بصیرت که لازمه پیشرفت حرکت انقلابی ملت ایران است در محل دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان با بیان اینکه این همایش با حضور 250 نفر از علمای اهل تشیّع و تسنن خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، افزود: فرهیختگان اهل تشیّع و تسنن استان در این همایش راهکارهای تقریب مذاهب را با مخاطبان خود در میان می‌گذارند.

وی ارائه الگوهای مناسب و تشویق الگوهای مناسب در راستای تبیین درست فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این راستا به منظور الگوسازی در حوزه فکری اقشار تأثیرگذار مراسم تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل‌بیت که در ایام محرم و صفر سال جاری و قبل از آن عزاداری سالم و قابل قبولی در سطح جامعه داشته‌اند نیز برگزار می‌شود.

لطفیان با بیان اینکه نخستین همایش در این زمینه با عنوان همایش بزرگ فاطمیون در دهه فاطمیه سال گذشته برگزار شده است، تصریح کرد: در این راستا دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی در 27 بهمن‌ماه با حضور 700 نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل‌بیت(ع) به منظور تجلیل از شخصیت فرهنگی و عملیات فرهنگی بسیار تأثیرگذار و گسترده‌ای که این برادران و خواهران در عرصه حیات فکری و فرهنگی جامعه عملیاتی کردند برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش نکوداشت روحانیون خوداستقرار در دهه نخست اسفندماه خبر داد و گفت: در این همایش از روحانیونی که در روستاها از گذشته دور پاسخگوی مشکلات دینی مردم بوده‌اند، که جمعیتی بین 80 تا 100 نفر را تشکیل می‌دهند، از زحمات آنها تجلیل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اختصاص اعتبارات فرهنگی این نهاد اذعان داشت: با نشست‌های کارشناسانه‌ای که انجام شده این اعتبارات ابلاغ و در بیش از 70 برنامه مصوب با سازمان تبلیغات اسلامی مرکز و استانداری خراسان‌جنوبی به توافق رسیدیم که بخشی از این برنامه‌ها اجرا شده و بخشی در حال عملیاتی شدن است.

لطفیان از اختصاص یک میلیارد و 280 میلیون تومان اعتبارات فرهنگی به این نهاد خبر داد و گفت: این اعتبارات در حوزه تشکل‌های دینی، کانون‌های انجمن‌های اسلامی، امور مساجد، تبلیغ، قرآن، بانوان و مباحث مربوط به تحکیم خانواده، وحدت و فناوری‌های نوین تبلیغی اختصاص پیدا کرده است.

لطفیان از وجود 160 باب خانه عالِم در سطح استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 100 باب خانه عالِم قابل سکونت است و 60 باب در حال ساخت و احداث است.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان‌جنوبی اجازه فعالیت به گروه‌ها و عرفان‌های نوظهور را نمی‌دهند، اظهار داشت: با بیداری مردم خراسان‌جنوبی تاکنون مواردی از شکل‌گیری فرقه‌های نوظهور در استان نداشتیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول