اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

اجرای تریبون آزاد فرهنگی در سواحل گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از اجرای طرح تریبون آزاد فرهنگی در ایام عید نوروز در سواحل این استان خبر داد.

اجرای تریبون آزاد فرهنگی در سواحل گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق گردشگری ساحلی گیلان اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف استان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شوند.

وی گردشگری در مناطق ساحلی با شهرهای مذهبی را متفاوت خواند و افزود: استفاده گردشگران از محیط‌های طرح دریا باید طبق موازین دینی باشد.

پورعزیزی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سواحل و تفرجگاه‌ها در ایام نوروز تصریح کرد: با بدحجابی، بی‌بندوباری، پارتی‌های شبانه، ایجاد حیات خلوت برای افراد معلوم‌الحال، الگوپذیری ضد اسلامی، آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای گردشگران برخورد می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر ضرورت اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی در مناطق گردشگری سواحل استان تاکید کرد و بیان داشت: جایگاه تفریح‌های سالم در اسلام باید برای مردم تبیین شود.

وی خواستار ساماندهی محیط‌های ساحلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب‌های نوین با محتوای دینی شد و گفت: حیطه کاری اداره‌ها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان باید در ساماندهی سواحل مشخص شود.

پورعزیزی با اشاره به ساماندهی مسافر کاشانه‌ها، خاطرنشان کرد: طرح ویلاهای اجاره‌ای در معاونت اجتماعی دادگستری گیلان پیگیری می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در ایام عید را از اقدام‌های موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در سواحل و تفرجگاه‌ها ذکر کرد و بیان داشت: طرح توزیع بروشورهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی سواحل، پخش اذان و پیام‌های دینی، برگزاری نماز جماعت و سخنرانی بین نمازها باید مدنظر قرار گیرد.

وی از اجرای طرح تریبون آزاد فرهنگی در ایام عید نوروز در سواحل گیلان خبر داد و یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری مراسم جنگ شادی، مسابقات ورزشی ساحلی و جشنواره بادبادک‌ها را بر عهده دارد.

پورعزیزی ارسال پیامک و بلوتوث با متن‌های آموزنده و شادی‌بخش را از دیگر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام عید نوروز اعلام و اذعان کرد: مسافرت‌های نوروزی از بیستم اسفند ماه سال جاری به گیلان آغاز می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر کنترل نرخ کالاها، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در ایام نوروز توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد و افزود: شهرداری‌ها هماهنگی لازم با بخش خصوصی را انجام دهند.

وی با اشاره به زیر پوشش قرار گرفتن 300 نقطه خطرآفرین مناطق ساحلی در سال جاری تصریح کرد: سواحل دریا مشکل زیرساختی دارند و این امر نیاز به زمان و اعتبارات دارد.

پورعزیزی بودجه فرهنگی گیلان در سال جاری را 55 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: 30 درصد این اعتبارات تاکنون تخصیص یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه امسال حق‌الزحمه ناجیان غریق طرح‌های سواحل استان از شاخص‌های فرهنگی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی از وظایف ذاتی شهرداری‌هاست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول