اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرباغبانی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تگرگ و سرمازدگی همچنان در کمین کشاورزان است

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود افزایش بارندگی، تعدیل خشکسالی و ترسالی، حوادث غیرمترقبه تگرگ و سرمازدگی همچنان در کمین کشاورزان این استان است.

تگرگ و سرمازدگی همچنان در کمین کشاورزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، سعدالله اسکندری با بیان اینکه بیمه کردن محصولات کشاورزی یکی از راه‌های کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان است،  اظهار داشت: باغدارانی که سال گذشته محصولات خود را بیمه نکرده بودند با سرمازدگی سال ‌جاری به خوبی دریافتند که عواقب عدم بیمه محصولات باغی می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری بر اقتصاد این ‌اقشار وارد سازد.

وی با بیان اینکه مهلت تمدید شده انعقاد قرارداد بیمه محصولات باغی تا آخر بهمن‌ماه سال‌جاری، تمدید نخواهد شد، گفت: باغداران برای جلوگیری از خسارات وارده بر اثر سرما و یخبندان در مهلت باقی مانده، نسبت به بیمه کردن محصولات باغی خود اقدام کنند تا در صورت احتمال بروز خسارات وارده از مزایای صندوق بیمه کشاورزی بهره‌مند شوند. 

اسکندری با بیان اینکه سرمازدگی، بارش تگرگ و طوفان و سایر عوامل خسارت‌زا، همواره به دلیل شرایط اقلیمی در آذربایجان‌شرقی رخ می‌دهد، افزود: به همین علت، ضرورت دارد تا نقش بیمه در این استان پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات باغی از زمان انعقاد قرارداد تا پایان برداشت محصول ادامه دارد و تعرفه هر درخت براساس نوع محصول و تناژ تولیدی متفاوت است، ادامه داد: یکی از اشکالات عمده در تنظیم قراردادهای بیمه، تفهیم نکردن نـوع بیمه بـه کشاورزان بوده و کارگزاران بیمه باید در صحبت با کشاورزان کف و سقف تعرفه بیمه را به طور واضح تشریح کنند چرا که بیمه‌گزاران اگر کاملاً توجیه نباشند متوقع می‌شوند با تعرفه‌ای که پرداخت کرده‌اند، خسارت کاملی دریافت کنند که این امر امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول