اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه‌ریزی و صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم

صنعتگران آموزش تخصصی را در دستور کار قرار دهند

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه‌ریزی و صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: با توجه به اینکه دنیا در ثانیه‌ای بر اثر علوم جدید تغییر می‌کند، صنعتگران باید آموزش تخصصی را در دستور کار قرار دهند.

صنعتگران آموزش تخصصی را در دستور کار قرار دهند

وحید آشتیانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی وظیفه جدیدی از سال 84 با عنوان صنایع کوچک عهده‌دار شد که بر اساس آن برنامه‌هایی تدوین و اجرایی شد.

وی افزود: در بحث صنایع کوچک مقرر شد که خدمات نرم‌افزاری و مشاوره‌ای ارائه شود که در فضای رقابتی صنایع کوچک، بتوانند پایداری خود را حفظ کرده و بخش صنعتی خود را ارتقا دهند.

مدیر برنامه‌ریزی و صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم ادامه داد:شرکت شهرک‌های صنعتی برای ارتقا و پایداری صنایع کوچک برنامه‌های گوناگونی چون ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت به شیوه پایان‌‌نامه،‌ حضور دانشگاه در شهرک‌های صنعتی، ‌مشاوره از طریق شرکت‌های مشاوره‌ای، ‌برگزاری تور صنعتی به کشورهای صنعتی و دیگر استان‌های کشور اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تورهای صنعتی، بستر آشنایی صنعتگران را فراهم می‌کند، افزود: در راستای این بازدید صنعتگران از صنایع موفق ضمن اندوختن تجربه،‌ فعالیت اقتصادی نیز انجام می‌دهند و با شرکت مورد نظر قراردادهای همکاری منعقد می‌کنند.

آشتیانی از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی را عارضه‌یابی مشاوره‌های مدیریتی و آموزش برای ارتقا این صنایع عنوان کرد.

وی افزود: هر سال مطالعات و نظرسنجی در زمینه نیازهای آموزشی واحدهای صنعتی انجام می‌شود که با همکاری مراکز آموزشی چون فنی و حرفه‌ای و آموزش بازرگانی براساس همان نیازها برنامه‌های آموزشی سال آینده تدوین می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم ادامه داد: فضای مناسبی برای اجرای دوره‌های آموزشی در شهرک صنعتی شکوهیه ویژه صنعتگران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از عهده‌دار شدن مباحث صنایع کوچک در شرکت شهرک‌های صنعتی بیش از شش سال نمی‌گذرد، تصریح کرد: این شرکت در بحث آموزش موفق به اجرای 300 دوره آموزشی گوناگون مهارتی، مدیریتی و فنی با همکاری نهادهای آموزشی شده است.

آشتیانی به تورهای صنعتی که در طول سال برگزار می‌شود اشاره و ابراز کرد: بر اساس نیازسنجی شش تور صنعتی با حضور صنعتگران در طول سال برگزار می‌شود که برای ارتقا سطح کیفی این صنایع تاثیر شایانی دارد.

وی تصریح کرد: تورهای صنعتی بر اساس نیازها در نظر گرفته می‌شود و در صورتی که صنعتی دچار مشکل شود آنان را به تور صنعتی دعوت کرده تا در حین نظارت بر صنعت دیگر استان‌ها بتوانند راه مناسبی برای مشکل خود بیابند.

مدیر برنامه‌ریزی و صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه تورهای صنعتی که به صورت تخصصی برگزار می‌شود بسیار موثر خواهد بود، گفت: نتیجه آموزش‌ها و تورهای صنعتی در بلند مدت قابل مشاهده است.

وی آموزش را اولویت اساسی صنعتگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دنیا در ثانیه‌ای بر اثر علوم جدید تغییر می‌کند، صنعتگران باید اولویت کاری خود را بر فراگیری مبانی تخصصی روزآمد قرار دهند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول