اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد

تبدیل نیروگاه سلطانیه به سیکل ترکیبی با ظرفیت 1000 مگاواتی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: نیروگاه سلطانیه (زنجان 3) در آینده‌ای نزدیک به نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت یک هزار مگاوات تبدیل می‌شود.

تبدیل نیروگاه سلطانیه به سیکل ترکیبی با ظرفیت 1000 مگاواتی

ناصر اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار واحد گازی نیروگاه سلطانیه در حال تکمیل شدن است، اظهار داشت: هزینه تکمیل واحدهای این نیروگاه 800 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه سلطانیه که به عنوان نیروگاه زنجان 3 مطرح است، در حال تولید برق است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه روند فزاینده مصرف برق در حوزه عملیاتی شرکت برق منطقه‌ای دو استان زنجان و قزوین موجب احداث نیروگاه در راستای تامین برق این حوزه شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شش نیروگاه یک، 2، 3، 4، ابهر و قزوین موفق به کسب پروانه و موافقت‌نامه احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های یک، 2 و 4 در حال تجهیز کارگاه و پیگیری روند جاری هستند، اضافه کرد: نیروگاه ابهر کلنگ‌زنی شده است و نیروگاه قزوین نیز در حال انتخاب زمین است.

اسکندری با بیان اینکه نیروگاه‌های یک، 2، 4، ابهر و قزوین توسط بخش‌های غیر دولتی احداث و به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: اعتبارات و هزینه‌های اختصاص یافته به این نیروگاه‌ها متناسب با ظرفیت و نوع تکنولوژی مورد نظر در این نیروگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای زنجان یکی از 16 شرکت برق در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: حوزه عملیاتی این شرکت دو استان صنعتی و رو به رشد زنجان و قزوین است که شرایط ویژه جغرافیایی و دسترسی آسان این استان‌ها موجب جذب سرمایه‌گذاران و متقاضیان صنعتی در راستای توسعه صنعتی شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان تاکید داشت: شرکت برق منطقه‌ای زنجان تلاش‌های گسترده‌ای در راستای توسعه شبکه و ایجاد زیر ساخت‌های لازم انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه حجم فعالیت‌های صورت گرفته توسط شرکت برق منطقه‌ای زنجان طی سال جاری نسبت به 23 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: طی سال جاری 18 مورد تاسیسات در راستای توسعه شبکه در استان به بهره‌برداری رسیده است.

اسکندری به برنامه‌ریزی‌های منسجم به منظور واگذاری بخشی از تاسیسات قابل واگذاری شرکت برق منطقه‌ای زنجان اشاره کرد و افزود: این مقوله متناسب با سیاست‌های دولت و در راستای تامین برق مطمئن و افزایش بهره‌وری در استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول