اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق اصفهان:

نیروگاه صددرصد بخش خصوصی وارد مدار شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: نیروگاه زواره اصفهان که دیروز به بهره‌برداری رسید نخستین نیروگاه صددرصد بخش خصوصی است که ظرفیت تولید 500 مگاوات برق را دارد.

نیروگاه صددرصد بخش خصوصی وارد مدار شد

هوشنگ فلاحتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه روز گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی زواره با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: این نیروگاه در راستای توسعه تولید برق در مرکز کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در دو واحد گازی 162 مگاوات و یک واحد بخار  160 مگاواتی در مجموع به ظرفیت 484 مگاوات احداث شده است.

وی ادامه داد: نیروگاه زواره اصفهان با سرمایه‌گذاری 100 درصد بخش خصوصی احداث شده و برای تأمین برق مناطق اردستان، نطنز، کاشان و پشتیبانی نیروگاه‌های موجود در شهر اصفهان به کار گرفته خواهد شد.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌ها و نکاتی که این نیروگاه را از سایر نیروگاه‌های سیکل ترکیبی متمایز سازد این است که این نیروگاه از ابتدا سیکل ترکیبی بوده است.

وی افزود:افزون بر 300 میلیون یورو برای احداث این نیروگاه صرف شده که میزان آورده سرمایه گذار80 میلیون یورو و میزان تسهیلات اخذ شده 220 میلیون یورو بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه راندمان نیروگاه‌های گازی 31 درصد است تأکید کرد: راندمان نیروگاه سیکل ترکیبی زواره اصفهان (گازی و بخاری) 49 درصد است در حالیکه راندمان نیروگاه‌های مشابه 37 درصد است.

محل احداث این نیروگاه در 18 کیلومتری شهرستان اردستان در استان اصفهان در زمینی به مساحت 50 هکتار واقع شده است.

* توقف رشد مصرف و ۳،۵ درصد کاهش مصرف بعد از هدفمندی

وی در پاسخ به این سؤال که بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وضعیت مصرف برق در اصفهان به چند شکل شده است، گفت: مصرف برق سالانه در اصفهان هفت درصد رشد می‌کرد اما بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها نه تنها این رشد مصرف متوقف شد بلکه 3.5 درصد نیز مصرف برق کاهش داشته است.

فلاحتیان افزود: شبکه برق اصفهان در مجموع 5850 مگاوات ظرفیت نیروگاهی دارد که پیک بار مصرف برق در فصل تابستان به 4460 مگاووات می‌رسد.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول