اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مدیریت آیت‌الله نمازی

مدرسه علمیه فاطمیه کاشان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدرسه علمیه فاطمیه ویژه خواهران کاشان طی مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در این شهرستان افتتاح شد.

مدرسه علمیه فاطمیه کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان عضو هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و علمی موجود به خصوص در بین بانوان در شهرستان کاشان نیاز به چنین مرکزی برای خواهران بسیار احساس می‌شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا گلستانه با اشاره به وجود مشکلاتی در تأسیس حوزه علمیه خواهران در کاشان عنوان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و مکاتبات زیادی که با حوزه علمیه خواهران قم انجام شد و همچنین مساعدت‌های خوبی که در این رابطه صورت گرفت در نهایت موفق به کسب مجوز برای ایجاد حوزه علمیه خواهران فاطمیه در شهرستان شدیم.

وی پذیرش 28 نفر از خواهران در سال تحصیلی جاری یادآور شد و گفت: از این تعداد شش نفر حافظ کل قرآن و دارای مدرک کارشناسی بوده و بقیه نیز دارای مدرک حداقلی دیپلم هستند.

عضو هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان از 15 بهمن‌ماه به عنوان آغاز ثبت‌نام برای دوره بعد سال تحصیلی این مرکز نام برد و از ادامه ثبت‌نام تا 28 اسفند خبر داد.

این مسئول با اذعان به محدودیت‌های مکانی مدرسه علمیه خواهران عنوان کرد: این معضل موجب شده تا نتوانیم به درخواست‌های انبوهی که برای تحصیل در این مدرسه ارائه می‌شود پاسخ مثبت دهیم و به همین علت قصد داریم در سال بعد کلاس‌های مدرسه را تا دو کلاس 35 نفره افزایش دهیم.

مدیریت مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان نیز در این مراسم با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و دهه فجر ابراز داشت: نبود حوزه علمیه خواهران در طی سالیان گذشته یک خلأ در نظام شیعه به شمار می‌رفت که با پیروزی انقلاب اسلامی و البته تلاش‌هایی هم از قبل شده بود و در این دوران به اوج رسید برطرف شد.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی علم را نور دانست و عالم را ایجادکننده نور در جامعه قلمداد کرد و گفت: عالم با علم خود موجب تکامل جامعه شده و از آلوده شدن آن به آفت جهل و ظلمت جلوگیری می‌کند.

وی حوزه‌های علمیه را یک ضرورت برای بانوان خواند و اذعان داشت: با توجه به گسترش افکار التقاطی مانند بهائیت و وهابیت و  نیز سایر عقاید منحرف‌کننده تقویت بنیان‌های فکری و اعتقادی خواهران که جنبه احساس در آنها غلبه دارد لازم و ضروری به نظر می‌رسد.  

انتهای پیام/ن۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول