به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، محمد صمدزاده امروز در مراسم بهرهبرداری از نخستین فروشگاه عرضه ماهی الگوسازی شده طبق ضوابط شیلات ایران در تبریز اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شده فقدان بازارهای مناسب و پراکندگی فروشگاههای عرضه غیر بهداشتی تاثیر زیادی در کاهش مصرف آبزیان دارد از این رو توسعه بازارها و فروشگاهها، بهداشتی کردن عرضه، تنوع محصول و هویت داشتن محصول همچنین رقابتی کردن بازار و تبلیغات میتواند سبب افزایش مصرف ماهی در جامعه باشد.
صمدزاده با بیان اینکه بعد از تشکیل اداره کل شیلات استان در سال 1373 همزمان با تولید آبزیان دو فروشگاه ویژه آبزیان در سطح شهر تبریز فعالیت میکردند، اظهار داشت: در اوایل حداکثر روزی 50 تا 100 کیلوگرم ماهی در تبریز عرضه میکردند و مصرف سرانه ماهی استان حدود 100 گرم بود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سالهای بعد در راستای افزایش مصرف آبزیان و فعالیت مستمر این مدیریت، با برگزاری نمایشگاههای عرضه، جشنوارهها و کلاسهای آموزش طبخ آبزیان در سراسر استان و شهرستان تبریز گفت: هماکنون مصرف سرانه استان به 4.5 کیلوگرم افزایش یافته و نزدیک به 15 فروشگاه اختصاصی عرضه آبزیان در سطح شهر تبریز و 120 فروشگاه همزمان با عرضه مرغ اقدام به عرضه ماهی تازه، منجمد و زنده میکند.
انتهای پیام/آ30