اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ارتباطات اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران:

کنگره بزرگ حافظ‌ شناسی در اربیل عراق برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ارتباطات اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران ‌گفت: در آینده نزدیک‌ با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل شاهد برپایی کنگره بزرگ حافظ شناسی خواهیم بود.

کنگره بزرگ حافظ‌ شناسی در اربیل عراق برگزار می‌شود

نامق هورامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مردم ‌اقلیم کردستان عراق همواره از دستاوردها و موفقیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به عنوان الگویی موفق و تعالی بخش یاد می‌کنند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و هنری و مباحث پیرامون رسانه‌ها و مطبوعات نیز همواره قانون مطبوعات و فعالیت‌ها و همایش‌های جمهوری اسلامی مورد نظر ما بوده و از آنان برای اجرایی کردن قوانین و مقررات این حوزه‌ها به نحو احسن بهره‌ می‌گیریم.

مسئول ارتباطات اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 4 هزار و 890 خبرنگار و روزنامه‌نگار زیر نظر سندیکای روزنامه‌نگاران اقلیم کردستان مشغول به فعالیت هستند.

هورامی اعلام کرد: منافع مردم و وحدت و یکپارچگی آنان، احترام به همه ادیان و مذاهب و جلوگیری از هرگونه مطلب و اعمال نژادپرستانه از جمله خطوط قرمز برای فعالیت‌های رسانه‌ای بوده و در صورت رعایت این موارد فقط با معطلی 15 دقیقه‌ای به راحتی هر فرد حقیقی و یا حقوقی می‌تواند مجوز یک نشریه و یا شبکه تلویزیونی را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود فراهم شدن این موارد متأسفانه در امر تخصصی و مباحث آموزشی دچار کمبودهایی هستیم که امید است با همکاری و تعامل برادران ایرانی‌مان بتوانیم در رشد و تعالی عرصه مطبوعات و رسانه‌های اقلیم کردستان عراق از تجربیات متخصصان و فعالان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران بهره بگیریم.

هورامی تصریح کرد: در حال حاضر 4 روزنامه، 12 هفته نامه، 16 مجله تخصصی، 85 ماهنامه، 10 فصلنامه و بیش از هزاران سایت خبری در اقلیم کردستان عراق مشغول به فعالیت هستند و بدون شک استفاده از تجربیات روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایرانی می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای شاخص‌های کیفی آثار ارائه شده ایفا کند.

وی خواستار فراهم شدن برپایی نشست تخصصی روزنامه‌نگاران اقلیم کردستان عراق با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران جمهوری اسلامی به ویژه استان‌های همجوار شد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقده بین مسئولان فرهنگی دو طرف شاهد عملی شدن این مهم در آینده نزدیک باشیم.

مسئول ارتباطات اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آشنایی جوانان اقلیم کردستان با فرهنگ و تمدن والای ایرانی و گسترش تعاملات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف و اولویت‌های همیشگی ما بوده و با جدیت این مهم را دنبال می‌کنیم.

هورامی افزود: هم اکنون در دانشگاه صلاح‌الدین در اقلیم کردستان شاهد فعالیت دانشکده زبان و ادبیات فارسی هستیم و در آینده نزدیک نیز با  همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل شاهد برپایی کنگره بزرگ حافظ شناسی خواهیم بود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول