اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

جوانان شناخت اولیاء را سرلوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: جوانان باید شناخت انبیاء و اولیاء دین را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جوانان شناخت اولیاء را سرلوحه کار خود قرار دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از‌ آبپخش، آیت‌الله سید علی حسینی آملی یکشنبه شب در مراسم سوگواری رحلت نبی اکرم اسلام (ص) اظهار داشت: جوانان و همه مسلمانان باید شناخت انبیاء و اولیاء دین را سرلوحه کار خود قرار دهند و با حرکت در این مسیر اطلاعات خود را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه نویسندگان و محققان علوم دینی پیرامون ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) مطالب زیادی نوشته‌اند، خاطر نشان کرد: با فراهم بودن شرایط بر عهده افراد است که در مسیر شناخت انبیاء و اولیاء گام بردارند و شناخت کاملی نسبت به آن بزرگواران به دست آورند.
حسینی آملی افزود: تجلیل و تکریم از حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) در جامعه کنونی در این است که امروز سیره زندگی ایشان را مورد مطالعه قرار داده و در زندگی خود از آن تبعیت و پیروی کنیم و زندگی خود را تحت تاثیر اخلاق، سجایا و سیره ایشان قرار دهیم.
استاد عرفان حوزه علمیه قم اذعان داشت: منظور از پیروی از سیره انبیا و اولیاء دین در زمان کنونی این است که حضور ایشان را در زندگی کنونی با شرایط فعلی و جهان پیشرفته کنونی تعمیم دهیم نه اینکه زندگی خود را با جهان پیرامونی دوران ایشان تعمیم دهیم.
حسینی آملی با تاکید بر اینکه تواضع و فروتنی را باید در زندگی خود پیش گیریم تصریح کرد: پیامبر (ص) همواره در زندگی خود فروتنی و تواضع پیش می‌گرفتند و با همگان متواضعانه برخورد می‌کردند و امروز نیز ما باید با پیروی از شیوه و منش تواضع و فروتنی ایشان و ائمه اطهار (ع) در جامعه تواضع و فروتنی در مقابل سایر انسان‌ها را پیشه کنیم.
وی ادامه داد: تکریم و تعظیم پیامبر (ص) در جامعه کنونی این است که ما هدف، کار، مسئولیت و سیره ایشان را مدنظر خود قرار دهیم و در این مسیر گام برداریم.
استاد عرفان حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ابراز داشت: در دایره نظام اسلامی کار عملی بر عهده حاکمیت و مسئولین نظام است و مردم باید از طریق لسانی و زبانی زمینه را برای خیر و نیکی فراهم آورند و با این مهم با تاکید بر امر مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گام بردارند.
حسینی آملی در همین راستا عنوان داشت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باعث گسترش خیر و نیکی در جامعه می‌شود و باید برای فراگیری آن در جامعه تلاش کنیم.
انتهای پیام/ر20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول