به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، طاهره حمیدی پیش از ظهر امروز در کارگاه استانی ارزشیابی کیفی و توصیفی در شهرستان فردوس اظهار داشت: آموزشهایی که به تفکر دانشآموز تلنگر نزند، یادگیری سطحی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یادآور شد: نقطه عطف سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآنی، فرمایشات امام راحل و مقام عظمای ولایت و همچنین سند چشمانداز 20 ساله است.
حمیدی، هدف از اجرای این طرح را انجام فعالیتهای پژوهشی دانست و گفت: معلم پژوهنده در پژوهشگاه مدرسه، دانشآموز پژوهنده تربیت میکند.
وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم همردیف اساتید دانشگاه و بهترین اسوه و الگو برای دانشآموز در راستای شناساندن خود، خدا، خلق و هستی به دانشآموز است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس نیز گفت: این کارگاه با حضور تعداد 200 نفر از همکاران فرهنگی از سطح استان برگزار میشود.
حسین وحیدی افزود: در راستای برگزاری این کارگاه تعداد 117 مقاله در ارتباط با ارزشیابی توصیفی دریافت و از این تعداد 30 مقاله بهعنوان مقالات برگزیده انتخاب شد که 10 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله به صورت پوستر ارائه میشود.
وی تصریح کرد: ارزشیابی توصیفی در خدمت یادگیری است و با علم، باور و اعتقاد میتوان ارزشیابی توصیفی را به بهترین نحو ممکن انجام داد.
وحیدی محورهای فراخوان ارزشیابی کیفی و توصیفی را مدیریت در کلاس درس، شیوههای ارائه بازخورد و مشارکت اولیای دانشآموزان بیان کرد.
در این کارگاه چکیدهای از مقالات برگزیده قرائت و در پایان نیز به برگزیدگان لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.
انتهای پیام/ح20