اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی خراسان جنوبی:

ارزشیابی توصیفی به دنبال تعمیق یادگیری است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی گفت: ارزشیابی توصیفی به دنبال تعمیق یادگیری در دانش‌آموزان است.

ارزشیابی توصیفی به دنبال تعمیق یادگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، طاهره حمیدی پیش از ظهر امروز در کارگاه استانی ارزشیابی کیفی و توصیفی در شهرستان فردوس اظهار داشت: آموزش‌هایی که به تفکر دانش‌آموز تلنگر نزند، یادگیری سطحی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و ‌پرورش استان یادآور شد: نقطه عطف سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی، فرمایشات امام راحل و مقام عظمای ولایت و همچنین سند چشم‌‌انداز 20 ساله است.

حمیدی، هدف از اجرای این طرح را انجام فعالیت‌های پژوهشی دانست و گفت: معلم پژوهنده در پژوهشگاه مدرسه، دانش‌آموز پژوهنده تربیت می‌کند.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم هم‌ردیف اساتید دانشگاه و بهترین اسوه و الگو برای دانش‌آموز در راستای شناساندن خود، خدا، خلق و هستی به دانش‌آموز است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس نیز گفت: این کارگاه با حضور تعداد 200 نفر از همکاران فرهنگی از سطح استان برگزار می‌شود.

حسین وحیدی افزود: در راستای برگزاری این کارگاه تعداد 117 مقاله در ارتباط با ارزشیابی توصیفی دریافت و از این تعداد 30 مقاله به‌عنوان مقالات برگزیده انتخاب شد که 10 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ارزشیابی توصیفی در خدمت یادگیری است و با علم، باور و اعتقاد می‌توان ارزشیابی توصیفی را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

وحیدی محور‌های فراخوان ارزشیابی کیفی و توصیفی را مدیریت در کلاس درس، شیوه‌های ارائه بازخورد و مشارکت اولیای دانش‌آموزان بیان کرد.

در این کارگاه چکیده‌ای از مقالات برگزیده قرائت و در‌ پایان نیز به برگزیدگان لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول