اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اموال تملیکی استان‌های خراسان خبر داد

رشد 38 درصدی فروش اموال منقول در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌ تملیکی استان‌های خراسان رضوی و شمالی از رشد 38 درصدی فروش اموال منقول در سال جاری نسبت به سال 89 در خراسان رضوی خبر داد.

رشد 38 درصدی فروش اموال منقول در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا پژوهیده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد با اشاره به میزان فروش اموال منقول و غیر منقول از ابتدای  سال، اظهار کرد:‌ در سال جاری 11 میلیارد و 502 میلیون ریال اموال منقول در این استان‌ها به فروش رسیده است که این رقم رشد 38 درصدی فروش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان‌های خراسان رضوی و شمالی افزود: در سال‌های گذشته قاچاقچیان کالاهای پرحجم را از مبادی ورودی شرق کشور به ویژه دوغارون وارد می‌کردند ولی با توجه به انسداد مرز و نظارت دقیق گمرک و دیگر مراجع، رویکرد قاچاقچیان به سمت کالاهای چمدانی با حجم کم ولی با ارزش ریالی بالا سوق پیدا کرده است که در همین راستا تعداد پرونده‌ها 40 درصد کاهش داشته است.

وی در ارتباط با کالاهای غیر منقول گفت:‌ در سال‌های گذشته وثیقه‌های کفالت از سوی سازمان پذیرفته می‌شد ولی با سختی‌های وجه الوثیقه تصمیم بر آن شد تا در سال 90 طبق ابلاغیه از سوی سازمان مرکزی از پذیرش این نوع از وثیقه‌ها خودداری کنیم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی استان‌های خراسان رضوی و شمالی افزود: از سال 85 تاکنون چهار هزار و 924 پرونده کفالت در سازمان تشکیل شده است.

پژوهیده خاطرنشان کرد: علاوه بر این تاکنون دو هزار و 312 پرونده وثیقه در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تشکیل شده که از این تعداد 307 پرونده و سند به نام دولت زده شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان فروش اموال غیر منقول حدود 13 میلیارد ریال بود ولی با توجه به اینکه این رقم در سال جاری به 18 میلیارد ریال رسید شاهد رشد 38 درصدی از لحاظ ریالی در فروش اموال غیرمنقول هستیم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان‌های خراسان رضوی و شمالی با بیان اینکه استان خراسان رضوی از استان‌های پیشتاز در کشور در امر کاهش ورود کالای قاچاق است، اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه در سال جاری شاهد کاهش ورود کالای قاچاق بودیم در حال حاضر در رتبه 11 کشور در بخش اموال منقول و رتبه دوم کشور در بخش اموال غیر منقول قرار داریم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول