اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

30 کاندیدا در اردبیل تایید صلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین از بین ثبت نام‌کنندگان تا این مرحله 30 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

30 کاندیدا در اردبیل تایید صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست مطبوعاتی خود در مورد روند انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجموع 46 نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده بودند که از این بین یک کاندیدا به دلیل تکمیل نشدن پرونده و سه کاندیدا نیز در مراحل مختلف با انصراف از لیست 46 نفره خارج شده و در مجموع 42 نفر تا کنون در سه مرحله بررسی صلاحیت شده‌اند.

رئیس شورای ادرای اردبیل ادامه داد: بر اساس اعلام شورای نگهبان در دو روز گذشته از بین کاندیداها 12 نفر رد صلاحیت یا عدم احراز شده‌اند و 30 نفر صلاحیت خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین تصریح کرد: تایید‌ شدگان از گرایش‌های مختلف و با وسعت نظر شورای نگهبان و بالاتر از همه تدبیر مقام معظم رهبری در توصیه قانونی به شورای نگهبان در اعمال قانون با رعایت روح انصاف و عدالت تایید شده‌اند و ما به تصمیم شورای نگهبان در تمام مراحل احترام گذاشته و نظر آنها را لازم‌الاجرا می‌دانیم.

مجری انتخابات در اردبیل بیان داشت: این تایید صلاحیت‌ها به معنای آغاز تبلیغات نیست بلکه کاندیداها و طرفداران آنها باید تا دوم اسفند ماه منتظر اعلام نهایی لیست نهایی نامزدهای مجلس نهم باشند تا از روز چهارم اسفند ماه تبلیغات خود را آغاز کنند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات مجلس نهم در اردبیل ادامه داد: در روز سوم اسفند از طریق رسانه‌ها و اعلام عمومی و برگزاری نشست مطبوعاتی لیست نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را معرفی می‌کنیم و از روز چهارم اسفند ماه کاندیداها، طرفداران آنها و مطبوعات آزاد هستند با رعایت قوانین و چهارچوب تعیین شده به معرفی نامزدهای مجلس نهم بپردازند.

وی در مورد راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی پیش از موعد مقرر نیز ابراز داشت: ما به تمام کاندیداها و طرفداران آنها اعلام کردیم در صورت راه‌اندازی ستاد انتخاباتی مجاز نیستند عکس، پوستر و اسم کاندیدا را با برجستگی خاص ظهور و نمایان کنند بلکه ستاد آنها در این شرایط باید شکل و حال و هوای انتخاباتی را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر بر شفافیت و روشنگری فرمانداری اردبیل در برگزاری سالم انتخابات به مانند یک اتاق شیشه‌ای تاکید کرد و گفت: ما تنها حامی و مدافع قانون و حق هستیم و با کسی عقد اخوت و برادری در صحنه انتخابات نبسته‌ایم و به یقین مدیون کسی نیز نیستیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول