اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه خبر داد

جمع‌آوری 20 میلیارد ریال زکات در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه گفت: در سال جاری 20 میلیارد ریال زکات در کرمانشاه جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 20 میلیارد ریال زکات در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری فارس از روانسر جلیل بوجار در دیدار با فرماندار شهرستان روانسر گفت: در نه ماه نخست سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته بیش از 700 درصد رشد داشته است.

براساس گزارش فرمانداری روانسر وی ادامه داد: در این راستا در سال جاری از محل وجوه جمع‌آوری شده بیش از 36 طرح تکمیل مساجد و حسینیه، 132 مورد احداث مسجد و خانه عالم ، 45 مورد احداث وضو‌خانه مساجد و 75 مورد طرح راهسازی و پل‌سازی در دست اجرا و بیشتر آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اعلام اینکه بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای هزار و 200 طرح مشاغل خانگی مددجویان این نهاد در نظر گرفته شده است، افزود: طی ده ماه گذشته بیش از 5 هزار و 500 خانوار از متقاضیان اجرای طرح‌های خوداشتغالی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده که در این راستا اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال صرف شده است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی و اشتغال در این نهاد نسبت به سال گذشته 5 برابر رشد را نشان می‌دهد و تلاش ما این است تا پایان سال جاری برای 5 هزار نفر دیگر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: کار احداث 2 هزار و 150 واحد مسکن مهر از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری، سفر ریاست جمهوری و کمیته امداد مرکز آغاز شده و برای تسریع در ساخت این واحدها نیازمند تخصیص اعتبارات هستیم.

بوجار با بیان اینکه مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارکرد کمیته امداد اشتغال و درآمدزایی است، گفت: با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم.

فرماندار روانسر نیز در این دیدار گفت: امسال بیش از 2 میلیارد و 621 میلیون ریال زکات توسط 46 نفر از عاملان زکات در شهرستان روانسر جمع‌آوری شده است.

جلال صفری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 میلیارد ریال مستمری و 3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: درسال گذشته بیش از 6 میلیارد و 850 میلیون ریال مستمری نقدی به 6هزار و 85 مددجوی کمیته امداد شهرستان روانسر پرداخت شده است.

گفتنی‌است، هزار و 766 خانواده در شهرستان روانسر زیر پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول