اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی:

مدارس علوم دینی تاریخی آذربایجان‌شرقی مرمت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی گفت: میراث فرهنگی مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه‌های تاریخی استان را مرمت می‌کند.

مدارس علوم دینی تاریخی آذربایجان‌شرقی مرمت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از مدرسه علوم دینی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدارس علوم دینی بـا توجه به قدمت تاریخی و معماری ویژه‌ آنها از آثار تاریخی و فرهنگی ماندگار استان به شمار می‌روند.

محمدی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل اهمیت این مدارس دینی، تربیت عالمان و اندیشمندان برجسته و به نامی است که آثار و اندیشه‌های ماندگاری از خود به یادگار گذاشته‌اند به طوری که دانشمندان برجسته زیادی در این مدارس تربیت شده و در کشـورهـای مختلف بـه آموزش علوم انسانی، اسلامی و تـبـلـیـغ دیـن پرداخته‌اند.

وی یادآور شد: مدارس علوم دینی در کشور و به خصوص در آذربایجان‌شرقی، در عصر حاکمیت صفوی رونق گرفته که پس از مهاجرت دانشمندان کشورهای دیگر بـه ایـران، شهرهای این استان به مراکزی علمی تبدیل شده و دارای مدارس علوم دینی متعدد شدند.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی با اشاره به اقدامات میراث فرهنگی در این زمینه گفت: مرمت مدرسه علوم دینی حسن پادشاه و مسجد مدرسه حاج صفرعلی به پایان رسیده و مرمت تعدادی دیگر از حوزه‌های علمیه استان در دست کار قرار دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: مرمت مدارس علوم دینی یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی در کنار مرمت مساجد تاریخی استان به شمار می‌رود که تا پایان امسال بخشی از شاخص‌ترین آثار تاریخی در این زمینه آماده خواهد شد.

وی یادآور شد: به منظور هماهنگی‌های بیشتر و تسریع در روند مرمتی این مراکز دینی، میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی تفاهمنامه‌ای را با اداره کل اوقاف و امور خیریه و مدیریت حوزه‌های علمیه استان منعقد کرده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول