اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد

رونمایی از طرح جامع پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از رونمایی طرح جامع پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی برای نخستین بار در کشور روز 26 بهمن‌ماه جاری در اصفهان خبر داد.

رونمایی از طرح جامع پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در اصفهان

جهانگیر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد جزئیات طرح جامع پیشگیری از جرائم و آسیب اجتماعی اظهار داشت: این طرح جامع به منظور کاهش احساس ناامنی و افزایش اطلاعات در مورد شیوه پیشگیری از جرائم و آسیب اجتماعی بین شهروندان است که این طرح امنیت در نهایت افزایش رضایت مردم و ارتقاء اطمینان به پلیس در همه سطح و در همه مناطق را دربر دارد.

وی با بیان اینکه این طرح جامع با همکاری قرارگاه فرهنگی استان اجرایی شده است از رونمایی آن در روز 26 بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: رویکرد کلی این طرح فرهنگی، آموزشی و پیشگیری از آسیب اجتماعی با هدف گسترش آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی در بین تمام مخاطبان جامعه است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در دانشگاه‌ها و ادارات دولتی  فرهنگ جامع‌پذیری و قانون‌گرایی با هدف جلب مشارکت مردم در حمایت از مأموریت‌های پلیس و نیز برقراری نظم و امنیت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بسیاری از زمینه‌ها این تحقیق و آسیب شناسی صورت گرفته که در حوزه‌های آموزش و پیشگیری به صورت علمی و کامل هم در برون سازمان و هم در درون سازمان به صورت چهره به چهره و نیز برگزاری  کلاس و کارگاه در حاشیه نمایشگاه‌های مستقر نیروی انتظامی و یا از طریق همکاری با سازمان آموزش و پرورش در کنار دو مرکز مشاوره انجام می‌شود.

کریمی آموزش در فضای مجازی را با همکاری استانداری و در 11 محور آسیب اجتماعی برشمرد و گفت: برای نخستین بار در مرکز آموزش استانداری با تسهیلاتی که نیروی انتظامی با ده درصد هزینه کل برای کارمندان قرار داده است، انجام و گواهی‌نامه آموزش ضمن خدمت برای متقاضیان برای 24 ساعت آموزش صادر شد که جزء مزایای خدمتی ثبت می‌شود.

وی با تاکید به اینکه مقداری از هزینه آموزش این کلاس‌ها را ناجا برای کارکنان دولت تقبل کرده است، بیان داشت: در این راستا نیز تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما به صورت مستمر بسته شده که به بررسی آسیب‌های اجتماعی و آموزش تعالی رفتار نیروی انتظامی می‌پردازد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان محتوای آموزشی این طرح را شامل 75 سرفصل آسیب اجتماعی دانست و افزود: شناسایی و طبقه‌بندی در هر مورد از موارد آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

وی موضوع آسیب امنیت اخلاقی را شامل، بد حجابی، بد پوششی، مزاحمت خیابانی را براساس موضوع طراحی شده برشمرد و اضافه کرد: آسیب اجتماعی اعتیاد، پیشگیری از اعتیاد به انواع مواد مخدر و راه کار برخورد با فرد معتاد در جامعه از دیگر موضوعات است.

کریمی مواردی هم‌چون ماهواره، اعتیاد اینترنتی، تلفن همراه، هرزه‌نگاری، وب‌گردی، چت روم را از مهم‌ترین آسیب فضای مجازی دانست و آسیب‌های جرایم مالی و اقتصادی را در مواردی هم‌چون کلاه‌برداری، اخاذی، کلاهبرداری اینترنتی، سرقت از شرکت‌های هرمی عنوان کرد.

وی آسیب در حوزه ترافیک را ارائه برنامه فرهنگ‌سازی حوزه ترافیک، انضباط ترافیکی، آسیب جرائم خشن و سرقت مسلحانه دانست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بخش ویژه آسیب اجتماعی را در موضوعات خانواده و گسستگی و طلاق عاطفی، بد پوششی، تجمل‌گرایی و اوقات فراغت جوانان و پیشگیری از سرقت برشمرد و گفت: آسیب اجتماعی در حوزه باورها، خرافه‌گرایی،عقاید نوظهور و مسائل مذهبی جوانان همراه با طرح آسیب اجتماعی روز از جمله مشروبات الکلی و مواد مخدر برنامه‌ریزی شده است.

وی چاپ 26 کتاب و نیز یک کتاب مادر از دکترین غرب را از دیگر فعالیت‌های این طرح جامع برشمرد و تصریح کرد: در کنار آن سی دی فیلم و در واقع مستند مصادیق اجتماعی و خانواده و جمع‌آوری شده است.

کریمی از ساخت انیمیشن و بخش مهم و تأثیرگذار تولیدات سری نمایشگاه در 13 سرفصل تعریف شده خبر داد و افزود: نمایشگاهی به صورت پوستر طراحی شده که هر سری از 50 تا 100 مورد آماده شده هم‌زمان با طرح جامع افتتاح می‌شود.

وی با تاکید به اینکه برای نخستین بار در اصفهان این طرح جامع رونمایی می‌شود، اظهار داشت: وقتی امروز صحبت از جنگ نرم دشمن می‌شود به نظر همان مسائل کلان سیاسی می‌رسد در حالی که در جنگ نرم دشمن یک سری جرائم سازمان یافته‌ای وجود دارد که به گستردگی و شیوع آن کمک می‌کند که مأموریت پلیس در این راستا گسترش یافته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برخورد پلیس را پرواز خط جنگ نرم دشمن در تمامی محورها دانست و افزود: طرح جامع پیشگیری که توسط فرمانده انتظامی صورت گرفته است نقطه مقابل آسیب‌ها و تقابل با جنگ نرم دشمن است.

وی بیان داشت: فضای جامعه مورد هجمه‌های دشمن است و ما با کمک فرهنگ غنی و کمال طلب باید همه مردم و فرهنگ جامعه را به سمت ایده‌آل و اخلاق‌گرا برده و مشکلات ساختاری است که باید اصلاح شود را تغییر داد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول