اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد

تدوین سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از تدوین سند کنترل و کاهش آسیب‌‌های اجتماعی در استان اردبیل به منظور پیشگیری فرهنگی از مواد مخدر در استان خبر داد.

تدوین سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، رویا احمدیان در جلسه مشترک شوراهای فرهنگ عمومی، فرعی مبارزه با مواد مخدر و تحول اجتماعی پارس‌آباد اظهار داشت: در این سند که طی برنامه پنج ساله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد توسط 19 دستگاه و با لحاظ برش استانی و شهرستانی تدوین شده است، در طی پنج سال 40 درصد افراد زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این سند با همکاری 16 دستگاه اجرایی و با هدف افزایش دانش و آگاهی‌های افراد در معرض آسیب، پیشگیری از تشدید بحران، کمک به حل مشکلات خانواده‌های آشفته مداخله موثر برای کاهش جرایم، توانمند سازی افراد آسیب دیده و نیز کاهش تنش‌های پس از طلاق تنظیم شده است.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی عزم جدی و بسیج همگانی را می‌طلبد، بیان داشت: آموزه‌های دینی و تقویت روح ایمان در جوانان و نوجوانان از راه‌های موثر در کاهش آسیب‌‌‌‌های اجتماعی است.

وی خانواده را ستون اصلی جامعه دانست و گفت: اگر خانواده‌ها دچار لغزش و تزلزل شوند، قطعاً به جامعه نیز آسیب وارد خواهد شد.

این مسئول به ضرورت صیانت و حراست از حریم خانواده اشاره و عنوان کرد: دوام و قوام خانواده به استحکام جامعه منجر خواهد شد.

احمدیان با اعلام اینکه رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، پیشگیری از اعتیاد است، ابراز داشت: تمام برنامه‌هایی که در سطح استان اجرا می شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد، چرا که کارهای فرهنگی در مبارزه با اعتیاد نقش موثری دارد.

احمدیان پارس آباد مغان را موفق‌ترین شهرستان استان در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد معرفی کرد و خواستار تشکیل مؤسسه تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان شد.

فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه ابراز داشت: در زمان حاضر پنج مرکز غیر دولتی ترک اعتیاد و درمان معتادان خود معرف و یک کمپ اقامتی میان مدت در این شهرستان فعالیت می‌کند.

ولی کریمی افزود: از بدو تاسیس دو مرکز درمان(MMT) تا کنون یک‌هزار و 120 نفر معتاد برای درمان مراجعه کرده است و در حال حاضر تعداد 173 نفر از معتادان خود معرف در این مراکز تحت درمان هستند.

وی اظهار داشت: شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر پارس‌آباد در 10 ماه گذشته، با هدف آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد، علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد و مدارس، هفت نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در محلات آسیب‌پذیر شهر برگزار کرده است.

این مسئول ادامه داد: در مدت یاد شده این شورا 10 جلسه برگزار کرده که این جلسات در مجموع 31مصوبه داشته که از این تعداد 29مصوبه به صورت کامل اجرا شده است.

در این جلسه بر تشکیل جلسات مستمر و دعوت از نمایندگان سمن‌ها در جلسات این شهرستان تاکید شد.

شهرستان پارس‌آباد  اولین شهرستان  برای تشریح نقشه راه و یکی از فعال‌ترین شهرستان‌ها در تشکیل کمیته‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد است.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول