اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

تصویب 750 مصوبه کارگروه اجتماعی گیلان

خبرگزاری فارس:معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از تصویب 750 مصوبه در کارگروه‌های اجتماعی استانداری گیلان خبر داد و گفت: مصوبات فرهنگی و اجتماعی گیلان در دیگر استان‌ها الگو شده است.

تصویب 750 مصوبه کارگروه اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی رضوانی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان با قدردانی از حضور حماسی مردم ایران و گیلان در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اظهار داشت: اجرای برنامه‌های دولت جزو وظایف ذاتی دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی نقش کنترلی و نظارتی را به عهده دارند، افزود: اگر دستگاه‌ها به خوبی شرح وظایف خود را انجام دهند دیگر نیازی به حضور مدیران در اداره‌ها نیست.

رضوانی فعالیت وزارت کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی را بسیار سنگین خواند و تصریح کرد: 102 جلسه از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه اجتماعی استانداری گیلان برگزار شده است.

معاون استاندار گیلان به تصویب 750 مصوبه در کارگروه‌های اجتماعی استانداری اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از این مصوبات عملیاتی شده است.

وی هماهنگی و انجام کار گروهی دستگاه‌های اجرایی را به عهده استانداری دانست و خاطرنشان کرد: اعتبارات باید تلاش شود در مواردی اختصاص یابد که برای آن منظور در نظر گرفته شده است.

این مسئول، با اشاره به اینکه اختصاص اعتبارات به موارد غیرمربوط اختلاس محسوب می‌شود، ابراز داشت: مصوبات فرهنگی و اجتماعی گیلان در دیگر استان‌ها الگو شده است.

رضوانی به وضعیت کشورهای غربی در جنبش وال‌استریت اشاره کرد و یادآور شد: جنبش وال‌استریت به دلیل عدم اشتغال و نداشتن مسکن مردم در 100 کشور در حال انجام است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه از برگزاری همایش کسب روزی حلال در خرداد سال آینده در این استان خبر داد و گفت: طرح جامع برنامه ارتقای فرهنگی عمومی کسب روزی حلال تهیه شده است.

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده با بیان اینکه ارکان کمیته‌ها تعیین شده است، افزود: اصناف و دانشگاهیان در جلسه‌های کسب روزی حلال دعوت شدند.

وی به تهیه بسته‌های فرهنگی برای تمام اداره‌ها، اصناف و مدرسه‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه‌ها باید در زمینه کسب روزی حلال فعال شوند.

به گفته گلمیرزاده، آموزش اصناف در بحث کسب روزی حلال در گیلان آغاز شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این جلسه تدوین نقشه فرهنگی کشور را به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و اظهار داشت: موضوع‌های مهندسی فرهنگی کشور در 9 فصل و 58 ماده در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده است.

مجید مرآت به موضوع خودکشی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد 150 فقره خودکشی در این استان اتفاق افتاد.

وی، تعداد اقدام به خودکشی در سال گذشته را بیش از 500 فقره در گیلان عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته 44 نفر در رشت خودکشی کردند ضمن اینکه 200 فقره اقدام به خودکشی در این شهرستان داشتیم.

مرآت با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون چهار فقره خودکشی در شهرستان رودبار اتفاق افتاده است، ابراز داشت: این خودکشی‌ها در شهرهای رستم‌آباد، رودبار، منجیل و لوشان اتفاق افتاده است.

معاون رئیس پلیس گیلان اعتیاد، اختلاف خانوادگی و منافی عفت را از دلایل خودکشی در رودبار برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد خودکشی زنان 19 فقره در گیلان گزارش شده و بقیه مربوط به مردان است.

وی روند خودکشی در گیلان را با کاهش اعلام کرد و اذعان داشت: سال 88 تعداد 162 فقره در گیلان خودکشی اتفاق افتاده که نسبت به 150 فقره خودکشی در سال گذشته بیشتر بوده و در این زمینه کاهش داریم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول