اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

70 درصد روستاهای مازندران گاز دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: ۷۰ درصد روستاهای مازندران گاز دارند.

70 درصد روستاهای مازندران گاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محسن عرب‌مقصودی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های گازرسانی 16 روستای بخش گتاب و دو روستای بخش بابلکنار اظهار داشت: در دهه فجر امسال 32 پروژه روستایی افتتاح شد که طول شبکه‌گذاری و تغذیه این پروژه‌ها در استان 13 هزار و 514 کیلومتر با 179 ایستگاه گازرسانی بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع برای 32 پروژه گازرسانی 563 هزار المک بوده نصب شده، ابراز داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 832 هزار و 972 مشترک از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

عرب‌مقصودی با اشاره به اینکه در حال حاضر 97 درصد خانوار شهری مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: گاز‌رسانی برای شش شهر مازندران در حال اجرا است که از این تعداد چهار شهر در شهرستان بابل بوده که با بهره‌مندی این شهرها از نعمت گاز طبیعی ضریب بهره‌مندی گاز شهری از 97 درصد به 99 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه از 3 هزار و 81 روستای مازندران در یک هزار و 819 روستا امکان گازرسانی به دلیل نزدیکی به ایستگاه و لوله‌گاز فراهم است، گفت: یک هزار و 277 روستا از نعمت‌گاز برخوردار هستند که شامل 70 درصد خانوار روستایی مازندران است.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه مازندران در اجرای طرح‌های گاز رسانی به روستاها رتبه نخست کشور را دارد، بیان داشت: نرم گازرسانی روستایی در کشور 45 درصد بوده که این رقم در مازندران 70 درصد است.

وی گفت: در حال حاضر در  406 روستا ی مازندران عملیات گازرسانی با حجم لوله‌گذاری 2 هزار و 328 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 864 میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان اذعان داشت: از هفت شهر، شهرستان بابل سه شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و برای چهار شهر دیگر نیز پیمانکار مشغول عملیات اجرایی  است و این طرح‌ها نیز تا سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول