اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران:

افزایش بصیرت موجب حفظ بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران گفت: قدرت‌های بزرگ به دنبال مصادره این انقلاب‌های منطقه به نفع خود هستند، اما بصیرت و توجه به مبانی اسلامی موجب دست نیافتن استکبار جهانی به اهداف خود خواهد شد.

افزایش بصیرت موجب حفظ بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام شمس صاحبی در کنگره مسجد، کانون‌ فرهنگی و بیداری اسلامی که عصر جمعه در سالن‌ همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: اتحاد میان مسلمانان جهان در دنیای کنونی از ضرورت‌های انکارناپذیر است.

وی افزود: در این برهه از زمان باید علما و دانشمندان مسلمان، مردم را نسبت به این نیاز مطلع سازند زیرا در آغاز هزاره دوم، مسلمانان قدرت بسیاری داشته و دانشمندان مسلمان سرآمد روزگار بودند اما اختلافات قومی و مذهبی بخش عظیمی از نیروی اجتماع را به سوی خود منحرف ساخت.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران با اشاره به تلاش دشمنان به منظور سرکار آمدن حاکمان دست‌نشانده بر جوامع مسلمان خاطر نشان کرد: امت اسلام دارای سرنوشت اجتماعی مشترک بوده و پیگیری وضعیت برادران دینی بر هر مسلمان واجب است.

وی گسترش روحیه همدردی را زمینه‌ساز انسجام بیشتر دانست و گفت: این امر مسلمانان را متوجه وظایف آنها در زمینه دفاع همه‌جانبه از جامعه اسلامی می‌سازد زیرا در حال حاضر تهدیدات فراوانی برای به چالش کشیدن مسلمانان صورت می‌گیرد.

صاحبی ابراز کرد: اندیشمندان مسلمان موظف هستند در راستای حراست از دین‌داری در سنگری مشترک قرار گرفته و مفهوم اخوت و برادری را عینیت بخشند و امام خمینی(ره) نیز این مسئله را همواره گوشزد کرده‌اند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران با اشاره به گوشه‌ای بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت توجه به اتحاد و تلاش برای مقابله با نفاق‌افکنی دشمنان افزود: انقلاب اسلامی و آموزه‌های آن و نیز حرکت بر اساس تفکر ناب شیعی موجب بروز خودباوری در میان مسلمانان شده و تحقق وعده‌های الهی را بر آنان آشکار ساخت.

وی ادامه داد: تبری از نظام کفر و مظاهر آن باید در بین مسلمانان شکل گیرد و هم‌اکنون نیز در میان شعارهای ملت‌های مسلمان در بحث بیداری اسلامی، عدم توجه به اسلام و قوانین آن در حکومت‌های دست‌نشانده مورد انتقاد قرار گرفته است.

صاحبی با بیان اینکه بیداری اسلامی در سراسر جهان گسترش خواهد یافت، تصریح کرد: در این میان قدرت‌های بزرگ به دنبال مصادره این انقلاب‌ها به نفع خود هستند اما بصیرت و توجه به مبانی اسلامی موجب دست نیافتن استکبار جهانی به اهداف خود خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران گفت: در شرایط کنونی، هم‌اندیشی و بسیج نیروها برای حفظ ارزش‌های جامعه ضرورت زیادی داشته و توجه به رهنمودهای رهبری،‌ راهگشای همه آزادی‌خواهان جهان خواهد بود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول