اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 21

کاندیداها ملتزم به قانون باید در مسند قانون‌گذاری قرار بگیرند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم و عضو بخشودگی و سجل کیفری دادگستری گلستان گفت: داوطلبانی که ملتزم به قانون نیستند نباید در مسند قانونگذاری قرار بگیرند.

کاندیداها ملتزم به قانون باید در مسند قانون‌گذاری قرار بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین شعبانی صبح امروز در جمع اعضای ستاد انتخابات شهرستان گرگان اظهار داشت: از یک داوطلب نمایندگی که می‎خواهد در عالی‎ترین نهاد قانونگذاری کشور قرار بگیرد بعید است که ملتزم به قانون نباشد.

وی در خصوص اینکه در حوزه پیشگیری آیا در سطح استان با تبلیغات زودهنگام برخورد می‎شود یا خیر، اذعان داشت: در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد که باید نامزدهای انتخاباتی تحت تعقیب قرار بگیرند و نه داوطلبان انتخاباتی، که این مسئله یکی از مشکلات ما در قانون اساسی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان تصریح کرد: نامزد انتخابات کسی است که صلاحیتش تایید شده و از آن زمان به بعد برای تبلیغات زود هنگام با ذکر عنوان منع قانونی دارد، لذا تا زمانی‎ که صلاحیت تایید نشده اختلاف نظر وجود دارد.

شعبانی خاطر نشان کرد: فرصت یک هفته‎ای برای اینکه افراد بتوانند داوطلبان انتخاباتی را شناسایی کنند کافی نیست، به همین خاطر با کمی اغماض پذیرفته شد که نامزدها و نه داوطلبان انتخاباتی بدون اینکه صراحتاً اعلام کنند، تبلیغات به طور غیرمستقیم با حوزه‎های انتخابات معمولا مشکلی ندارد.

این مسئول متذکر شد: اگر قانون می‎خواست این فعالیت‎ها را ممنوع کند یقیناً باید تصریح می‎کرد، اما در ماده 59 آمده که انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدان انتخابی از مجلس در صدا و سیما ممنوع است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان متذکر شد: فعالیت تبلیغاتی نامزدها که در مدت هفت تا هشت روز از اخذ رای ادامه دارد قانونگذار آن را پذیرفته، ولی راجع به قبل از آن تعیین تکلیف نکرده و موجبات این را فراهم نمی‎آورد که با این افراد به عنوان ضمانتنامه اجرای کیفری برخورد کرد که این یک نقص در قانون به شمار می‎رود و باید اصلاح شود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول