اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت آیت‌الله مقتدایی از وقایع سال 57

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر الهام غیبی بود /"آقا" قاطعانه ایستاده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: شک نداریم در انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب دست غیبی در کار بود.

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر الهام غیبی بود /"آقا" قاطعانه ایستاده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که جمعه‌شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه ایام‌الله دهه مبارک فجر سال 57 دارای وقایع و خاطرات فراوانی است، اظهار داشت: روز 19 اسفند عده‌ زیادی از همافران ارتش با امام بیعت کردند و این کار پشت ارتش را شکست.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات رژیم برای اعلام حکومت نظامی در روز 21 بهمن سال 57 اظهار داشت: تمام خیابان‌ها و میدان‌های تهران از نفربرها، زره‌پوش‌ها، تانک‌ها و... پر شده بود و کسی حق تردد نداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امام دستور شکستن حکومت نظامی توسط مردم را داد و از مردم خواست تا به خیابان‌ها بریزند، گفت: این دستور امام ظرف نیم ساعت به تمام تهران رسید و مردم به خیابان‌ها ریختند و همین امر باعث سقوط رژیم ستمشاهی شد.

 

* الهام الهی به امام برای شکستن حکومت نظامی در 21 بهمن 57

وی با اشاره اینکه دستور شکستن حکومت نظامی 21 بهمن الهام الهی بود، خاطرنشان کرد: امام می‌فرمود ما دست قدرت غیبی را می‌بینیم و لمس می‌کنیم که از جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.

مقتدایی با بیان اینکه پس از سقوط نظام ستمشاهی نظام جمهوری اسلامی در ایران به پا شد، خاطرنشان کرد: پس از سقوط رژیم ستمشاهی با رای 98.2 درصد ملت ایران، جمهوری اسلامی به عنوان نظام کشور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته تهران فرمودند شعارهای امروز کشور همان شعارهای اول انقلاب است، اظهار داشت: این امر نشان می‌دهد در 33 سالی که از عمر نظام می‌گذرد هیچ انحرافی در آن نبوده است و خط همان خط امام و خط جمهوری اسلامی و به تعبیر امام خط اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از همان ابتدای انقلاب امام فرمود باید قوه قضاییه، ‌مجلس اسلامی، قوه مقننه و قوه مجریه اسلامی باشد و مبادا در جایی از کشور رفتاری خلاف اسلام صورت گیرد.

* استمرار خط امام در کشور پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی

وی تصریح کرد: بعد رحلت امام با وجود نقشه‌های فراوانی که دشمنان برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی و سقوط نظام داشتند اما همان خط امام در کشور استمرار پیدا کرد.

مقتدایی بیان خاطرات را از محاسن دهه مبارک فجر ذکر کرد و یادآور شد:‌ اوایلی که جنگ تحمیلی را شروع کردند استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و شرق و غرب به دنبال تسخیر چند روزه تهران و سقوط جمهوری اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه بر روی حساب عادی آنها برای از بین بردن نظام درست برنامه‌ریزی کرده بودند، تصریح کرد: مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت ایستادگی کردند و دشمنان نتوانستند کاری از پیش ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: مردم ایران بدون اینکه یک وجب از خاک ایران را در اختیار دشمن بگذارند با افتخار از جنگ تحمیلی بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه پس از اینکه دشمنان از جنگ ناامید شدند امیدشان به زمان فوت امام برود، خاطرنشان کرد: اما باز هم امید دشمنان بر باد رفت، هنوز پیکر امام بر روی زمین بود که با دعوت از مسئولان نظام وصیت‌نامه امام قرائت شد و سپس خبرگان نیز پس از ساعت‌ها جلسه سنگین به این نتیجه رسیدند که رهبر بعد از این آیت‌الله العظمی خامنه‌ای باشد.

* الهام غیبی در انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری در کار بود

مقتدایی با بیان اینکه شک نداریم در این انتخاب دست غیبی در کار بود، اظهار داشت: انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری کشور، الهام پروردگار به خبرگان بود که چه کسی را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: امروز بیش از 20 سال از انتخاب مقام معظم رهبری می‌گذرد که ایشان مثل رهبری امام با همان قاطعیت ایستاده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام قاطعیت پیامبرگونه داشت، ابراز داشت: مردم هم وقتی قاطعیت امام را دیدند به ایشان گرویدند و به حمدالله مقام معظم رهبری نیز بعد از رسیدن به منصب ولایت با همان صلابت مردم و نظام را رهبری کردند و اکنون اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول