اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت لرستان:

خبری از زائران ربوده شده لرستان در دست نیست

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت لرستان گفت: هنوز هیچ خبری از زائران ربوده شده لرستان در سوریه به دست نیامده است.

خبری از زائران ربوده شده لرستان در دست نیست

حمید الیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه این زائران لرستانی از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان بدون مجوز از حج و زیارت به سوریه سفر کرده‌اند، اظهار داشت: علی‌رغم مکاتبات حج و زیارت لرستان با این سازمان مبنی بر نفرستادن زائر به سوریه و عتبات عالیات، اما این اداره اقدام به اعزام کاروان به سوریه کرده که این مشکل به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه این زائران از دو شهرستان نورآباد و خرم‌آباد لرستان بوده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر از طریق دفتر نمایندگی حج و زیارت در سوریه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور، پیگیر زائران ربوده شده هستیم، اما تاکنون هیچ سرنخی از آنها به دست نیامده است.

الیاسی از اعزام سالانه چهار هزار زائر لرستانی به سوریه خبر داد و گفت: در حال حاضر اعزام زائر به صورت زمینی به سوریه ممنوع شده است.

وی یادآورشد: بامداد چهارشنبه 12 بهمن ماه جاری یک کاروان از زائران لرستانی که عازم زینبیه دمشق در محدوده خارجی شهر حلب بودند، توسط گروهی از مخالفان سوری گروگان گرفته شدند.

مدیر حج و زیارت لرستان گفت: این 11 زائر لرستانی ربوده شده عبارتند از علی محمودی، حسن بازگیر، شاه قلی کردعلی وند، غلامحسین درویشی، محمد سرهنگ فلاح، صحبت‌الله حسین‌پور، شاه مراد نجفی، علی عباس رزانی، درویش علی فتحی‌پور، چراغ علی عالی‌پور و نورالدین بهاروند که هم اکنون در اختیار ربایندگان قرار دارند.

در جریان حمله افراد مسلح به این کاروان و بستن جاده با سنگ و ممانعت از عبور اتوبوس حامل 45 زائر ایرانی، این افراد با استفاده از سلاح و شلیک گلوله 11 نفر از مردان جوان این کاروان را ربوده و 34 نفر دیگر شامل 29 زن و مرد دیگر را راهی شهر دمشق کردند.

به گفته الیاسی 35 نفر دیگر این کاروان وارد خاک ایران شده و امروز وارد لرستان می‌شوند.

لازم به ذکر است، متقاضیان تشرف به سفرهای زیارتی خارج از کشور حتما باید از طریق سازمان حج و زیارت و دفاتر زیارتی قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول