اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گلستان خبر داد

4 هزار یتیم گلستانی زیر پوشش زائران حج

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: 4 هزار یتیم گلستانی به برکت حمایت زائران حج، زیر پوشش و حمایت قرار گرفتند.

4 هزار یتیم گلستانی زیر پوشش زائران حج

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی شیخی در همایش بزرگ زائران حج عمره مفرده که در آستان مبارکه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: زائران و حجاج بیت‌الله‎الحرام باید از ولیمه‎ها کاسته و آن را به‎ صورت دسته‎جمعی برگزار کنند چرا که یک کودک یتیم، یک مادر فقیر، یک چشم اشکبار و یک سفره تهی در انتظار دستان نیرومند حج‌گزار است که انجام این عمل خداپسندانه می‎تواند خیر دنیا و آخرت را نصیب آن خیر نیکوکار قرار دهد.

وی از حمایت و پشتیبانی نماینده ولی‎فقیه در امور حج و زیارت قدردانی کرد و افزود: 12 هکتار زمین برای ایجاد دهکده زیارتی یکی از پیشنهادات ما بود که در این مسیر اگر حمایت حجت‌الاسلام قاضی‎عسگر نبود شاید از ادامه مسیر مایوس می‎شدیم چرا که این پروژه یک پروژه ملی نبوده است.

مدیر حج و زیارت گلستان خاطر نشان کرد: در سفر سوم هیئت دولت به گلستان 60 میلیارد ریال برای تصویب این طرح اختصاص پیدا کرد که یک پروژه کم‎نظیری است و قرار است در آینده در کنار این دهکده، دانشگاه مذاهب اسلامی نیز شکل بگیرد.

شیخی ادامه داد: با شکل‎گیری دانشگاه مذاهب اسلامی جلسات آموزشی حجاج دیگر به شکل کنونی برگزار نخواهد شد بلکه زائران بیت‎الله‎الحرام برای حضور در کلاس‎ها تکبیرگویان و با داشتن لباس احرام به مرکز شهر حرکت می‌کنند که انجام چنین برنامه‎هایی پیام تبلیغی برای مردم خواهد داشت.

وی از نماینده ولی‎فقیه در امور حج و زیارت خواست تا برای توسعه فرودگاه گرگان که قرار است برای حج آینده از طریق یک هواپیمای پهن‎پیکر نسبت به اعزام حجاج اقدام نماید اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه وحدت، مهمترین مسئله‌ای است که مسلمانان باید به آن توجه کنند،گفت: ما شاخ و برگ یک درخت تنومند به نام اسلام هستیم و امت یک پیامبر، دارای یک قبله مشترک، پیشوای مشترک، قرآن مشترک، خدای مشترک و معاد مشترک هستیم و در کنار این‌ها باید یک وحدت مشترک و منسجم داشته باشیم و دهکده زیارتی می‎تواند گام‎های فرهنگی ارزنده‎ای در این راستا باشد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول