اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم «پل چوبی» عاشقانه‌ای که انتخابات 88 را دربرداشت

خبرگزاری فارس: فیلم «پل چوبی» در عین اینکه فیلم عاشقانه‌ بود، اما در پس‌زمینه خود به مسائل انتخابات 88 می‌پرداخت و بی سر و صدا اشاره‌ای به دنیای سیاست داشت.

فیلم «پل چوبی» عاشقانه‌ای که انتخابات 88 را دربرداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان فیلم «پل چوبی» به کارگردان مهدی کرمپور، تهیه کنند‌گی علی سرتیپی، نویسند‌گی خسرو نقیبی و آهنگ‌سازی کارن همایونفر در سومین جشنواره فیلم فجر در اصفهان به نمایش گذاشته شد.

در این فیلم که مهناز افشار و بهرام رادان زوجی که نقش اصلی را برعهده دارند و تمام داستان فیلم بر روی زندگی این دو نفر و مسائل و مشکلات مربوط به آنها می‌گذرد.

داستان با یک نریشن از راوی که همان شخصیت امیر و بازی بهرام رادان است آغاز می‌شود و روایت را از سر به ته بدون رفت و برگشت قصه بیان می‌کند و پلان اول و پایانی فیلم را به این شکل به هم وصل کرده و در واقع کل قصه یک فلاش‌بک بلند و داستان مردی را در شرایط دشوار که یک بار گذشته‌اش را مرور می‌کند تا به ساحل دریا می‌رسد.

در فیلم «پل چوبی» همان داستان تکراری زن و شوهری با مسائل دلدادگی‌های که در گذشته‌ خود داشته‌اند، اکنون در کنار هم زندگی خوبی را دارند و با ورود شخصی از گذشته دوباره بازگشتی به گذشته دارند که به دنبال خود ماجراهای دارد و زندگی خوب آنها را دچار طوفان‌ها و تلاطم‌هایی می‌کند.

مهران مدیری در این فیلم با نقش کوتاه خود و با غیبتی که بعد از قهوه تلخ داشت، نقشی را بازی کرد که در سینما هم مشابه این نقش را بازی نکرده بود و نقش سبوحی استاد دانشگاه بچه‌ها، همان کسی که با ورود خود به فیلم زندگی این زن و شوهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، را بازی می‌کند و بار دیگر تماشاچیان را از حضور خود خوشحال کرد.

در ادامه داستان سبوحی شیرین زن امیر را برای کار به دبی می‌برد و سوءظن‌ها و بدگمانی‌ها از همین جا آغاز می‌شود و در این بین امیر دوست و عشق قبلی‌اش را می‌بیند و با آن دوستان و مرور خاطرات حس نوستالژیکی در درونش شکل می‌گیرد که منجر به علاقه‌مندی به عشق قبلی می‌شود.

فیلم «پل چوبی» عاشقانه‌ای که در بستر جامعه امروز رخ می‌دهد، به نوعی دخترها و پسرهایی را نشان می‌دهد که به نوعی تمام آنها تصمیم دارند از ایران بروند و فکر می‌کنند سرنوشت و خوشبختیشان خارج از کشور است و در آخر متوجه می‌شوند که زندگی و خوشبختی همین جایی است که زندگی می‌کنیم.

مهدی کرمپور کارگردان فیلم «پل چوبی» که در کارنامه خود آوازخوان نه آواز، تهران در جستجوی زیبایی، چه کسی امیر را کشت و جایی دیگر را دارد، هر چند با داستان کلیشه‌ای و تکراری این‌بار در جشنواره فیلم فجر ظاهر شد اما از بازیگرانی در این فیلم استفاده کرد که احتمال گرفتن سیمرغ را برای او بالا می‌برد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول