اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین روز دهه فجر

14 باب خانه مددجویی در خلخال به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر 14 باب خانه مددجویان بهزیستی در شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسید.

14 باب خانه مددجویی در خلخال به بهره‌برداری رسید

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که در شهرستان خلخال برگزار شد، سرپرست اداره بهزیستی خلخال اظهار داشت: این واحدها در روستاهای خلخال و با صرف اعتبار 85 میلیون تومان تکمیل و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است.

پرویز مصطفایی تصریح کرد: برای این واحدها 10 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که از طریق سازمان بهزیستی و با معرفی مددجویان به بانک‌ها این تسهیلات پرداخت شده است.

به میمنت ایام دهه فجر در شهرستان خلخال ساختمان مجمع امور صنفی این شهرستان در زیربنای 260 متر مربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.

در این شهرستان عملیات نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن با حضور فرماندار خلخال انجام شد و از تلاش مجموعه علوم پزشکی استان و شهرستان و دست‌اندرکاران بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال تقدیر شد.

با نصب این دستگاه و بهره‌برداری آن دیگر نیازی به مراجعه مردم جنوب استان برای تشخیص حرفه‌ای در زمینه بیماری‌های مختلف به مرکز استان وجود ندارد.

به گفته ذبیح‌الله عبداللهی فرماندار خلخال برای خرید، راه‌اندازی و نصب و آماده‌سازی محل این دستگاه تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده که سبب زدودن محرومیت از چهره شهرستان می‌شود.

به گزارش فارس، در ایام‌الله دهه فجر در شهرستان سرعین نیز اولین کتابخانه باز به بهره‌برداری رسید که به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی استان به 65 باب افزایش یافت.

صادق فرهمندامین تعداد کتابخانه‌های مشارکتی را 14 باب اعلام کرد و گفت: 9 باب آن در سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی از برنامه‌ریزی برای رشد سرانه مطالعه مفید، به روز رسانی تجهیزات و امکانات کتابخانه‌ها و همچنین افزایش اعضای فعال کتابخانه‌های استان و عضویت آنها در سایت کتاب‌خوانان حرفه‌ای شد.

در شهرستان نمین نیز به میمنت ایام سالگرد پیروزی انقلاب مجتمع پرورش کبک و قرقاول و یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 11 هزار قطعه و سرمایه‌گذاری شش میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این مجموعه‌های تولیدی زمینه اشتغال 10 نفر فراهم شده و مجتمع کبک و قرقاول یاران سبلان سالانه 36 تن گوشت آماده طبخ تولید می‌کند.

واحد پرورش مرغ تخم‌گذار نیز با سرمایه‌گذاری شش میلیارد و 500 میلیون ریال و تولید 25 هزار قطعه و اشتغالزایی پنج نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد قادر است سالانه 250 تن تخم‌مرغ خوراکی تولید کند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول