اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر مطرح کرد

کاهش آمار صید ماهیان خاویاری در دریای خزر

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر با اشاره به کاهش آمار صید ماهیان خاویاری در دریای خزر تصریح کرد: برای خارج شدن انحصار تولید این ماهی کمیاب از دریای خزر و نیز امکان دسترسی عامه مردم به ماهیان خاویاری با افزایش تولید و کاهش قیمت، امکان تولید بیشتر این ماهی در قائمشهر بیش از پیش فراهم شود.

کاهش آمار صید ماهیان خاویاری در دریای خزر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک عصر امروز در آیین افتتاح مزرعه 10 تنی نیمه متراکم پرورش ماهی قزل آل در روستای کفشگرکلای ارطه قائمشهر با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و همسویی آن با رشد بیماری‌های گوناگون و نیز افزایش علاقمندی کودکان و نوجوانان به فست فودها، خواستار ترویج بیشتر فرهنگ استفاده از گوشت آبزیان شد.

وی افزایش پروش آبزیان و ترویج فرهنگ استفاده از گوشت سفید به جای گوشت قرمز را یکی از راه‌های مقابله با امراض تهدیدکننده سلامت جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: اداره شیلات می‌تواند نقش موثری در ترویج این فرهنگ ایفا کند.

فرماندار قائمشهر با انتقاد از برخی قوانین سخت و دست و پا گیر که اجرای پروژه‌ها را به تاخیر انداخته و گاهی سبب سرخوردگی سرمایه‌گذاران می‌شود، اظهار کرد: هموار کردن راه برای متقاضیان اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاران باید افتخار مدیران دستگاه‌های اجرایی و نشان توانمندی و لیاقت آنان محسوب شود.

وی با اشاره به کاهش آمار صید ماهیان خاویاری در دریای خزر در سال جاری تصریح کرد: برای  خارج شدن انحصار تولید این ماهی کمیاب از دریای خزر و نیز امکان دسترسی عامه مردم به ماهیان خاویاری با افزایش تولید و کاهش قیمت، امکان تولید بیشتر این ماهی در شهرستان قائمشهر که پیشتاز تولید ماهیان خاویاری در مازندران بود بیش از پیش فراهم شود.  

پیرفلک همچنین با اشاره به نگرانی سرمایه‌گذاران بخش تولیدات کشاورزی که حسب الامر سازمان دامپزشکی موظف به حفظ حریم خاصی در احداث واحدهای تولیدی شده‌اند، اذعان داشت: هر چند دغدغه‌های علمی دامپزشکی مورد احترام است ولی هزینه بالای طرح‌های تولیدی که شامل این دستورالعمل شده‌اند باعث نگرانی متقاضیان شده که نیازمند نگاه حمایتی است.

فرماندار قائمشهر با تقدیر از بانوی سرمایه‌گذار این واحد که با تلاش و صبر مطابق با رشته تحصیلی خویش به امر تولید پرداختند، شقایق فرح زاد را الگویی برای دیگر بانوان دانست.

مالک مزرعه نیز با اشاره به تاریخ شروع عملیات اجرایی پروژه از فروردین 89 اظهار داشت:  این واحد در مساحت 250 متر مربع با آورده شخصی 550 میلیون ریال و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی با ظرفیت تولید 10 تن گوشت ماهی قزل آلا به بهره‌برداری رسید.

شقایق فرح‌زاد بخش کشاورزی را بخش کوچک و لرزانی عنوان کرد که همچون کودک نوپا نیازمند حمایت و دستگیری است تا قادر به برداشتن گام‌های محکم شود که در این میان نقش دولت و نمایندگان مجلس بسیار لازم و موثر است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول