اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

آغاز طرح توسعه و غنی‌سازی 80 هکتار از جنگل‌های قلعه‌گنج

خبرگزاری فارس: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر طرح توسعه و غنی‌سازی بیش از 80 هکتار از جنگل‌های قلعه‌گنج آغاز شد.

آغاز طرح توسعه و غنی‌سازی  80 هکتار از جنگل‌های قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی شهرستان قلعه‌گنج بزرگ‌ترین طرح توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها در قلعه‌گنج با وسعت 80 هکتار آغاز شد.

جواد رحیمی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قلعه‌گنج در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: توسعه و غنی‌سازی جنگل در روستای حسین‌آباد از بخش مرکزی قلعه‌گنج‌ با اعتباری بالغ بر 810 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی طرح صیانت به صورت مشارکتی در سطح 80 هکتار از اراضی و جنگل‌های قلعه‌گنج اجرا می‌شود.

وی افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت جنگل، درخت و درختکاری و همچنین ماده 15 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در زمینه کاشت 500 میلیون اصله نهال در سطح کشور  این اداره بر خود لازم دانست تا با شناسایی مناطق جنگلی این طرح ملی را آغاز و با همت ادامه دهد.

رحیمی تصریح کرد: در این طرح  توسعه 20 هکتار با کاشت 16 هزار اصله نهال گونه‌های غالب منطقه به صورت آبیاری قطره‌ای تحت فشار اجرا می‌شود که عمده درختان کاشته شده کنار و کهور هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به مقدار 10 برابر نسبت به سال گذشته افزایش رشد جنگل به صورت دستی داشته‌ایم که امید است با صیانت و آبیاری به موقع سرانه جنگل را به طور محسوس افزایش دهیم.

رحیمی با اشاره به اهداف صیانت از جنگل افزود: در طرح‌های جنگل‌کاری و جنگل‌داری به جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و کمک به پوشش گیاهی منطقه کمک شایانی می‌شود.

وی عنوان کرد: کنار و کهور از درختچه‌های کاشته شده در این جنگل است و در طرح غنی‌سازی که در سطح 29 هکتار از جنگل‌های تنک روستای حسین‌آباد شکل گرفته است با تانکر آبیاری می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: در حوزه آبخیزداری نیز بند آبخیزداری سنگ سیمانی روستای پلنگی کشیت به طول 45 متر و ارتفاع 5.5 متر با حجم آبگیری 15 هزار متر مکعب و حجم کل بند یک‌هزار و 625 متر مکعب به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول