اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی خبر داد

وجود 5 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: طول شبکه توزیع آب روستایی آذربایجان غربی 5 هزار و 202 کیلومتر است.

وجود 5 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آذربایجان غربی

رسول اکبری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حضر طول خط انتقال آب در روستاهای آذربایجان غربی 3 هزار و 800 کیلومتر است.

وی طرفیت تامین آب از محل چشمه‌ها و قنات‌ها را 2 هزار و 672 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: ظرفیت مخازن استان 110 هزار مترمکعب است.

این مسئول تصریح کرد: 952 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 4 هزار و 532 لیتر بر ثانیه برای روستاهای استان تامین آب می‌کند که این امر نشان از کاهش آبدهی چاه‌های آب است.

اکبری با اشاره به تعداد روستاهای دارای سکنه استان، اعلام کرد: در حال حاضر 2 هزار و 834 روستا با تعداد خانوار 237 هزار و 279 خانوار و با یک میلیون و 125 هزار نفر در استان وجود دارد و این در حالی است که این آمار در سطح کشور 62 هزار و 865 روستا با 4 میلیون و 942 هزار خانوار و 22 میلیون نفر جمعیت است.

وی با اشاره به جایگاه استان از نظر دارا بودن جمعیت روستایی، گفت: جایگاه استان آذربایجان غربی در کشور از نظر دارا بودن تعداد روستا 4.5 درصد، از نظر تعداد خانوار 4.7 درصد و از نظر جمعیت 5 درصد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: روستای بالای 20 خانوار استان 2 هزار و 197 روستا است و اولویت آبرسانی به روستاها نیز همین روستاها هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه 77.5 درصد روستاهای آذربایجان غربی بالای 20 خانوار هستند، افزود: این میزان بیشتر از متوسط کشوری است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول