اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان

برخی از مناطق جلفا نام شهدای ارامنه می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت خلیفه‌گری اصفهان گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان، برخی از محلات خیابان جلفا که جنبه تاریخی ندارند، به اسامی شهدای ارامنه نام‌گذاری می‌شوند.

برخی از مناطق جلفا نام شهدای ارامنه می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نوئل میناسیان امروز به مناسبت دیدار استاندار اصفهان با اسقف اعظم خلیفه‌گری اصفهان و جنوب کشور بیان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر برخی از خیابان‌های منطقه جلفا اصفهان با موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان نام شهدای ارامنه را به خود می‌گیرند.

وی با دعوت از استاندار اصفهان برای حضور در مراسم نام‌گذاری دست‌ کم یکی از این خیابان‌ها تصریح کرد: خیابان‌هایی که جنبه تاریخی دارند، از این نام‌گذاری به دور هستند.

رئیس هیئت خلیفه‌گری اصفهان افزود: تنها موردی که هم‌اکنون برای نام‌گذاری محله‌های جلفا به نام شهدای ارامنه باقی مانده، برپایی زمینه‌های کاری از طرف شهرداری منطقه 5 اصفهان مانند نصب پلاکارد است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به تاریخ 40 ساله کلیسای وانک کرد و بیان داشت: این کلیسا از نظر فرهنگی، تاریخی و آشنایی افراد و ملیت‌های مختلف تاکنون فعالیت گسترده‌ای داشته است.

میناسیان تاکید کرد: فعالیت‌های کلیسای وانک نمود بارز فعالیت جامعه ارمنی و مسیحی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در کلیسای وانک از نظر داخلی و بین‌المللی اهمیت بسزایی دارد، تاکید کرد: یکی از نشانه‌های مسالمت‌آمیز مسلمانان و مسیحیان ایران کلیسای وانک است.

رئیس هیئت خلیفه‌گری اصفهان گفت: طبقه‌بندی اشیا داخل کلیسای وانک از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این کلیساست که اثرگذاری بهتری در بازدیدکنندگان دارد.

وی اظهار داشت: فعالیت‌‌ها از ماه مبارک رمضان آغاز و تلاش می‌شود تا پایان سال خاتمه یابد.

به گزارش فارس، در دیدار استاندار اصفهان با عالمان مسیحی اصفهان مشکلات ارامنه در نزد ذاکر اصفهانی مطرح و از طرف استاندار نیز قول‌های همکاری خوبی به آنها داده شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول