اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام‌الله دهه فجر

بخش جدید نوزادان و NICU بیمارستان کودکان تبریز افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام‌الله دهه فجر،بخش نوزادان و NICU بیمارستان کودکان تبریز با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بخش جدید نوزادان و NICU بیمارستان کودکان تبریز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شهرام عبدلی‌اسکویی رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز در مراسم افتتاح این بخش گفت: ظرفیت بخش نوزادان این بیمارستان محدود بود که با بهره‌برداری از بخش جدید تعداد تخت‌های آن به 44 مورد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بخش NICU نیز پیشتر دارای هشت تخت بود که بخش جدید دارای 24 تخت است.

عبدلی اسکویی ادامه داد: بخش قبلی چسبیده به ICU بوده و از استانداردهای لازم برخوردار نبود، در حالی که بخش جدید به جوار بخش نوزادان انتقال یافته و در نتیجه کیفیت خدمات‌رسانی افزایش یافته و بخش‌های ایجاد شده می‌توانند تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز نوزادان را به بیماران داخل استان و همچنین دیگر استان‌ها و کشورهای همجوار ارائه دهند.

عبدلی‌اسکویی گفت: حدود 5 میلیارد ریال برای ساخت و 7 میلیارد ریال برای تجهیز این بخش‌ها هزینه شده است.

رئیس بیمارستان کودکان تبریز با اشاره به وجود تمام تخصص‌های مورد نیاز کودکان در تبریز و همچنین رجوع بیماران سایر استان‌ها به این شهر، بر لزوم اجرای طرح توسعه این بیمارستان تاکید کرد.

مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز دارای 225 تخت است که با توجه به اینکه به عنوان قطب شمال‌غرب کشور پاسخگویی بیماران بسیاری است معمولا ضریب اشغال تخت بالای 100 درصد دارد.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول