اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان غربی:

برپاکننده‌های انتخابات خود را به ثمن ارزان نفروشند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: سزاوار نیست برپاکننده‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی خود را به ثمن بخس و ارزان بفروشند.

برپاکننده‌های انتخابات خود را به ثمن ارزان نفروشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد طالبی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات در سالن جلسات شماره یک برگزار شد اظهار داشت: همه اعم از متولیان امر برگزاری انتخابات و غیره باید قیمت خود بالا ببریم خود را به سلام علیک، ناهار، پست و مقام یا تبسم یک نماینده و افرادی از این دست نفروشیم به طوری که باید همه خودشان را شایسته لقاء الله بدانیم چرا که با داشتن این عقیده بیش از بیش در جایگاه خود امانت‌دار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نباید برای دنیای فلان آقا آخرت خودمان نابود کنیم تصریح کرد: تلاش برای برگزاری انتخابات باشکوه به عنوان یک وظیفه شرعی بر دوش ما قرار گرفته است از این رو هیچ‌گونه تعلل، کم‌کاری و ... در این ارتباط جائز نیست لذا باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده کنیم تا منشاء اثر در یک حکومت دینی باشیم.

این مسئول با بیان اینکه بازرسان در حین برگزاری انتخابات حق تذکر لسانی، برخورد فیزیکی و اظهارنظر ندارند، ادامه داد: فقط باید در صورت مشاهده هرگونه مورد نسبت به گزارش‌نویسی مبادرت شود همچنین با اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت هم تعامل دوستانه داشته باشید و در صورت تمایل داشتن آنها، هر موردی مشاهده کردید به آنها هم اطلاع دهید.

وی ادامه داد: لفظ بازرسی به مچ‌گیری تعبیر می‌شود ولی همه مسئولان این امر برای صیانت از آرای مردم تلاش می‌کنند براین اساس باید هماهنگی مضاعف بین هیئت‌ها باشد از طرف دیگر با وجودی که هدف واحد است و متحد هستیم ولی به تفکیک وظایف هم معتقد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه هر گونه تخلف از قانون باید توسط بازرسان گزارش شود، ادامه داد: مطالبی که توسط دیگران به اطلاع بازرسان رسانده می‌شود باید بعد از تحقیق و بررسی صحت و سقم آن همراه با تحلیل گزارش شود همچنین وقایعی که بازرس‌ها خودشان شاهد هستند باید اطلاع دهند.

طالبی با بیان اینکه نظر شخصی نباید به شخصیت حقوقی‌تان هنگام انجام وظیفه سرایت پیدا کند گفت: برای اینکه امانتدار خوب و قابل اعتماد باشید باید برای جلوگیری از تاثیر گذاشتن نظر شخصی در گزارش تلاش کنید.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود دقت کردن در انتخاب سربازرسان خواستار شد و افزود: برای انتخاب بازرسان و سربازرسان مومن، متعهد و امین تلاش کنید همچنین افرادی که به کسی وابستگی ندارند گزینش کنید و به صرف آشنایی یا بیکار بودن شخص، وی را برای این جایگاه انتخاب نکنید.

طالبی با تاکید بر این که هیئت بازرسی در تقابل با هیئت اجرایی قرار ندارد اظهار داشت: رسالت هر سه هیئت اعم از اجرایی، نظارت و بازرسی برگزاری انتخابات باشکوه و سالم است از این رو برای محقق شدن این امر باید با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول