اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست لارستان:

پرندگان مهاجر در لارستان سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست لارستان از سرشماری پرندگان مهاجر در این شهرستان خبر داد.

پرندگان مهاجر در لارستان سرشماری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان احمد دلاور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تالاب و دشت‌های مستعد شهرستان لارستان زیستگاه مناسب برای زمستان‌گذر پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده و امسال نیز مانند سال‌های گذشته تالاب (دریاچه) هیرم ‌اوز و دشت‌ جویم و بنارویه پذیرای تعداد قابل توجهی از پرندگان مهاجر است.

وی افزود: این پرندگان مهاجر شامل درنا، فلامینگو، انواع اردک، حواصیل، سنقر و غیره است.

دلاور اضافه کرد: در راستای مدیریت بهینه حفاظت از اکوسیستم‌های آبی و خشکی برای پرندگان مهاجر هر ساله برنامه سرشماری آنها با حضور کارشناسان استان فارس و کشور صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: امسال کار سرشماری پرندگان مهاجر در تالاب هیرم اوز و دشت جویم و بنارویه در یک روز انجام شد و به لحاظ تنوع گونه‌ای در تالاب هیرم اوز و وجود تعداد قابل توجه، به ویژه در گونه درنا معمولی در دشت جویم و بنارویه لارستان در سطح استان فارس بی‌نظیر و منحصر به فرد است.

وی در پایان گفت: گشت‌زنی یگان حفاظت محیط زیست در مناطق هیرم اوز و دشت جویم و بنارویه لارستان به صورت شبانه‌روزی فعال و حفاظت از پرندگان مهاجر و بومی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در رأس برنامه‌های اجرایی اداره محیط زیست لارستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول