اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان‌جنوبی:

بیداری اسلامی، فرصتی مناسب برای یارگیری نظام است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به فراگیر شدن بیداری اسلامی در منطقه آن را فرصت مناسبی برای یارگیری سیاسی دانست و افزود: نمی‌توان بدون توجه به بیداری اسلامی در مقابل نظام استکبار ایستاد.

بیداری اسلامی، فرصتی مناسب برای یارگیری نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یعقوب‌علی نظری صبح امروز در جمع مسئولان استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تا استقلال یک کشور محقق نشود نمی‌توان آزادی را در آن کشور به وجود آورد.

وی با اشاره به جنبه‌های مختلف استقلال، ابراز داشت: یکی از جنبه‌های مهم استقلال هر کشور، استقلال سیاسی آن کشور است که هم آسان به دست می‌آید و هم آسان از دست می رود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار اساسی در قدرت و اقتدار سیاسی کشور ما، انتخابات است که علاوه بر ما، دشمن نیز آن را مدنظر قرار داده است.

*کم‌کاری در انتخابات، استقلال سیاسی کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد

نظری افزود: تجربه 33 ساله ما نشان می‌دهد که هر جا کم‌کاری صورت گرفته و مردم و مسئولان دقت نکرده‌اند، معاندان و مستکبران داخلی و خارجی توانسته اند به راحتی استقلال سیاسی کشور ما را اشغال کنند.

وی اضافه کرد: اما هر جا که مردم در صحنه حضور داشته و به مسائل مربوط به نظام توجه خود را معطوف کرده‌اند، دشمن پست و ذلیل شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم که انتخابات یک موضوع اساسی در عرصه سیاست است، که در صورت کم‌کاری ما، به راحتی می‌تواند مورد استفاده دشمن قرار گرفته و استقلال سیاسی ما را در اختیار آنها قرار دهد.

نظری با اشاره به حساس بودن انتخابات پیش رو، گفت: اگر ما بنا داریم که در این عرصه تکلیف خود را انجام دهیم، باید حساسیت انتخابات مجلس نهم را درک کنیم.

*هر مجلس، دو وظیفه عام و خاص دارد

وی با اشاره به کارکردهای عام و خاص مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس یک وظیفه عام دارد که همان قانون‌گذاری است، اما وظیفه خاص هر مجلس با مجلس‌های قبل متفاوت بوده و منوط به زمان تشکیل آن مجلس است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، گفت: ایشان ما را برای انجام وظیفه راهنمایی کرده و فرمودند مجلس تشکیل شده باید در طراز انقلاب اسلامی باشد.

نظری افزود: اردوگاه کفر و استکبار در سه جبهه به مقابله با نظام ما می پردازد که ما باید هوشیاری خود را در هر سه جبهه حفظ کرده و به رویارویی با آنان بپردازیم.

*سه جبهه نظامی، سیاسی و اقتصادی جبهه‌های تقابل نظام هستند

وی در تشریح سه جبهه مقابله نظام استکبار، اظهار داشت: سه جبهه تقابل نظامی، اقتصادی و سیاسی، جبهه‌های رویارویی نظام کفر با نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم بررسی قدرت نظام کفر و اسلام در هر یک از این سه جبهه، تصریح کرد: قدرت نظامی جبهه کفر روز به روز در حال تحلیل است که خروج آنها از عراق، به بن‌بست رسیدن در افغانستان و شکست در جنگ‌های 33 و 22 روزه از نشانه‌های آن است.

نظری افزود: قدرت اقتصادی آنان نیز رو به نابودی است که بحران اقتصادی نشانه بارز به بن‌بست رسیدن سیاست‌های اقتصادی دولت‌های غربی است.

وی ادامه داد: از لحاظ قدرت سیاسی نیز از سال گذشته و با سقوط سریالی حکام عرب که دست‌نشانده آنان در منطقه بودند، با چالش بزرگی رو به‌ رو شده اند.

*نظام اسلامی، فی نفسه مقتدر است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در مقابل، نظام جمهوری اسلامی ایران به علت این که قدرتش را از حمایت مردم دارد و شالوده اصلی قدرت آن را حضور مردم در صحنه و ایستادگی آنها پای آرمان‌ها و اعتقاداتشان شکل می‌دهد، فی نفسه از لحاظ معنوی مقتدر است.

نظری، بررسی قدرت مادی نظام برای رویارویی با دشمنان را مهم دانست و تصریح کرد: از لحاظ قدرت نظامی، کشور پیشرفت‌های بی‌نظیری داشته که هر روز شاهد رونمایی از آنها هستیم.

وی افزود: از لحاظ قدرت اقتصادی نیز، درست است که چالش داریم اما مشکل اساسی که مانع از حرکت پوینده نظام شود، نداریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اضافه کرد: از لحاظ سیاسی نیز هر یک از کشورهای عربی که بر علیه حکام خود قیام می‌کنند، آرمان خود را انقلاب اسلامی ملت ایران دانسته و سعی دارند که نظام اسلامی را در کشورهایشان تشکیل دهند.

*نظام اسلامی در عزت و نظام کفر در ضعف به سر می برد

نظری ادامه داد: می‌توانیم نتیجه بگیریم که نظام اسلامی در هر سه جبهه، در کمال اقتدار و عزت است، در حالی که نظام کفر در ضعف به سر می برد.

وی، زمان حاضر را با زمان نزدیک شدن مالک اشتر به خیمه معاویه، شبیه دانست و افزود: اینک نیز استکبار در حال سقوط است و ما در نقطه سرنوشت‌ساز و تاریخی قرار داریم و نکند که ما نیز مانند افراد زمان امام علی(ع)، رهبری را در فشار قرار دهیم تا دستور بازگشت مالک زمان را صادر کرده و فرصت از بین بردن جبهه کفر را از دست بدهیم.

*بیداری‌بخشی، وظیفه دیگر مجلس آینده

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به بیداری فراگیر کشورهای اسلامی، گفت: اینک کشورهای عربی و مسلمان حاشیه خلیج فارس در سه بخش در رابطه با بیداری اسلامی قرار دارند.

نظری افزود: برخی از کشورها انقلاب کرده و در حال سازندگی هستند، برخی در حال انقلاب هستند و در برخی دیگر از کشورها جرقه‌های انقلاب زده شده است.

وی ادامه داد: بیداری‌بخشی نظام اسلامی یکی از آرمان‌های مهم انقلاب بوده که مجلس آینده نیز باید این آرمان را دنبال کرده و به فکر رسیدن تمامی کشورهای جهان به استقلال و آزادی باشد، که حمایت از بیداری اسلامی در کشورهای عربی نماد روشن داشتن این طرز فکر است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مقابل استکبار، نمی‌توان بدون توجه به بیداری اسلامی ایستاد و ما باید در جریان بیداری اسلامی اقدام به یارگیری کنیم.

*خدمت‌رسانی و سازندگی، وظیفه بعدی مجلس نهم

نظری، خدمت و سازندگی را دیگر وظیفه مهم مجلس نهم دانست و افزود: اگر مجلس آینده به تمامی مؤلفه‌های یاد شده اهتمام ورزد ولی به دنبال خدمت به مردم و سازندگی کشور نباشد باز هم مجلس ابتری تشکیل شده است.

وی، مؤلفه‌های یاد شده را طراز انقلاب دانست و افزود: مجلس شکل گرفته باید با تمامی این مؤلفه‌ها هم‌خوانی داشته باشد تا به فرمایش مقام معظم رهبری که شکل‌گیری مجلسی در طراز انقلاب اسلامی است، عمل شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی لازمه تشکیل چنین مجلسی را برخوردار بودن فرد فرد نمایندگان از این ویژگی‌ها دانست و ادامه داد: هر فرد به تنهایی باید این ویژگی‌ها را داشته باشد تا در مجموع، کل مجلس شکل گرفته، هم‌طراز با انقلاب اسلامی باشد.

*نگاه نمایندگان باید کشوری باشد

نظری ادامه داد: نماینده‌ای باید به مجلس راه یابد که نگاهی فرامنطقه‌ای و فرااُستانی به مسائل داشته و افق دیدش به اندازه پیشرفت نظام باشد.

وی، برهه زمانی حاضر را بسیار حساس دانست و افزود: امروز معاندین و مخالفین نظام در یک جبهه قرار گرفته و قصد دارند که با ترفندهای مختلف حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: ما باید در نقطه عکس این موضوع عمل کرده و با مشارکت گسترده و انتخاب فرد اصلح که موجب تشکیل مجلس اصلح می‌شود، جواب شایسته‌ای به حرکات چند وقت اخیر دشمنان بدهیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول