اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

ملت ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: شرایط اکنون ما بسیار عالی است، روزی ملت ایران، تحقیر شده و تحت سلطه یک رژیم دست نشانده‌ای بودند و امروز این ملت پرچم‌دار بیداری اسلامی و کانون بیداری انسانی در جهان است.

ملت ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز بسیج کارمندی در مرکز استان اظهار داشت: فلسفه عزت و اقتدار ملت ایران در سه عامل تحقق سنت‌های الهی، درک درست ملت ایران از قوانین حاکم بر تاریخ و پیوستگی و حمایت از رهبری است. 

وی بیان داشت: در طول تاریخ ایران و یا ادیان الهی، هیچ ملتی در این حد پیشتاز در راستای تحقق آرمان‌های الهی نبوده است.

سعیدی در مورد علل و عوامل فراز و فرود ملت‌ها در طول تاریخ سه نظریه وجود دارد، عنوان کرد: نظریه اولیه این است که فراز و فرود ملت‌ها تصادفی است و هر امتی تاریخ و سرنوشت و هر انقلاب نیز شرایط خاص خودش را دارد.

‌وی تصریح کرد: براساس نظریه دوم، فراز و فرود تمدن‌ها و امت‌ها جبری است و اراده‌ای فراتر از اراده انسان در این امر نقش دارد و طبق نظریه سوم، فراز‌ها و فرودها علل و عواملی دارد و حوادث تاریخی قانونمند هستند.

وی با بیان اینکه نظریه سوم از آیات قران بر می‌آید، افزود: بر این اساس فراز و فرودها قانونمند و ضابطه دارد و هیچ حرکت و تحولی بدون علت نیست.

سعیدی گفت: قوانین حاکم بر تاریخ ثابت است، اگر یک فرمول و قانون در عصر حضرت نوح عمل کرده، در عصر پیامبر (ص) نیز عمل می‌کند و در عصر روح‌الله نیز کارایی دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ منبع خوبی برای علل و عوامل فراز و فرود ملت‌ها و امت‌ها به شمار می‌رود، ابراز داشت: حضرت علی (ع) در خطبه قادسیه علل و عوامل سقوط و یا پیروزی پیامبر (ص) و موسی‌بن عمران را بیان کرده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه انسان در تحولات مثبت و منفی نقش دارد، بیان داشت: سنت‌های اجتماعی تابعی از اراده انسان است.

 ‌وی به بیان شکل‌گیری عوامل انقلاب توحیدی اشاره کرد و افزود: رهبری الهی، شریعت و مردم از عوامل شکل‌گیری این نوع از انقلاب هستند.

سعیدی با بیان اینکه هیچ حکومتی بدون رکن رهبری الهی قابل داوم نیست، بیان داشت: رهبری الهی در سه قالب، نبی، امام و ولی‌فقیه است، هیچ تفاوتی در اختیارات میان پیامبر، امام و ولی‌فقیه وجود ندارد و در تبعیت نیز در این زمینه فرقی نیست.

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ عنوان کرد: تفاوت میان معصوم و‌ ولی‌فقیه در این است که ما در عصر معصوم محکوم به حکم‌الله واقعی و در عصر غیبت محکوم به حکم‌الله ظاهری هستیم.

‌وی با تأکید بر اینکه مردم در دو رکن دیگر انقلاب توحیدی نقش بسیاری مهمی دارند، تصریح کرد: مردم در انقلاب توحیدی تولید ولایت و اعطای ولایت ندارند، بلکه تولید قدرت دارند.

سعیدی خاطر‌نشان کرد: نقطه شروع تحقق حاکمیت دینی، پیوند امت با ولی‌الله در هر زمان است.

وی ابراز داشت: اگر انقلاب حضرت نوح محقق نشد، برای این است که مردم همراهی نکردند و اگر انقلاب حضرت موسی‌بن‌عمران به پیروزی رسید به دلیل صبر مردم است.

سعیدی با بیان اینکه اگر مردم علت پیدایش انقلاب هستند، علت بقای آن هم هستند، اذعان داشت: امت حضرت موسی‌بن‌عمران این قانون را اشتباه کردند و بنابراین دچار انحراف شدند.

‌وی گفت: از دیگر عوامل سقوط انقلاب حضرت موسی، تن‌پروری ملت، فراموش کردن شعارها و رفاه‌گرایی بود، چرا می‌گویید، اکنون در شعب‌ابیطالب هستیم، بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی ما در بدر و خیبر قرار داریم.

سعیدی افزود: شرایط  اکنون ما بسیار عالی است، روزی ملت ایران، تحقیر شده و تحت سلطه یک رژیم دست نشانده‌ای بودند و امروز این ملت پرچم‌دار بیداری اسلامی و کانون بیداری انسانی در جهان است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول