اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

بهره‌برداری از 133 پروژه کشاورزی خراسان‌جنوبی در دهه ‌فجر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی تعداد 133 پروژه طی ایام‌الله دهه فجر در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد پروژه اعتباری معادل 8 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

بهره‌برداری از 133 پروژه کشاورزی خراسان‌جنوبی در دهه ‌فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع کشاورزان و دامداران شهرستان نهبندان اظهار داشت: کشاورزان و دامداران نقشی اساسی و تعیین کننده در تولید و چرخه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

وی، مستعد بودن دشت‌ها و اراضی کشاورزی نهبندان را زمینه بسیار مناسبی برای رونق و توسعه بخش کشاورزی و دامپروری در این شهرستان دانست و تصریح کرد: هم‌چنین منابع آبی بسیار خوبی در این شهرستان موجود است که از این بستر می‌توان نهایت استفاده را برای پیشرفت کشاورزی و ایجاد اشتغال بیشتر در نهبندان برد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ایجاد زمینه‌های کشاورزی و دامپروری در دشت‌های با استعداد این شهرستان یکی از اهداف اولویت‌دار این سازمان است.

هادربادی با بیان اینکه هم‌اکنون 400 هکتار از اراضی کشاورزی نهبندان زیر کشت محصول خرما است، افزود: افزایش این مقدار سطح زیر کشت در روستاهای مستعد این محصول شهرستان از قبیل دهسلم و بندان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 370 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در حال حاضر زیر کشت محصول زیتون مرغوب است، اظهار داشت: توسعه این مقدار سطح زیر کشت را در برنامه‌های آتی کشاورزی نهبندان قرار دادیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی هم‌چنین از مستعد بودن این شهرستان در زمینه کاشت و برداشت علوفه خبر داد و گفت: نهبندان و اراضی کشاورزی آن این قابیلت را دارد که در سال چند نوع علوفه را کاشت و برداشت کند.

هادربادی اضافه کرد: ایجاد کشتارگاه صنعتی در نهبندان نیز می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی خوب نیز نیازهای شهرستان را برطرف کرده و محصولات بسته‌بندی شده با کیفیت را به سایر شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار صادر کند.

وی از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی تعداد 133 پروژه طی ایام‌الله دهه فجر در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: برای اجرای این تعداد پروژه اعتباری معادل 8 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این تعداد پروژه برای 193 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد 3 هزار و 600 خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

هادربادی با اشاره به اینکه از این 133 پروژه تعداد 21 طرح متعلق و سهم شهرستان نهبندان است، اظهار داشت: برای آماده‌سازی و اجرای این تعداد پروژه در نهبندان اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول