اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دار و ندار کهگیلویه و بویراحمد جوانان باغیرت آن است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 25 درصد نفت و گاز و 10 درصد منابع آب کشور از آن این استان است، گفت: ولی ما معتقدیم دار و ندار این استان جوانان غیرتمند آن هستند که روزگاری حماسه پد خندق را آفریدند.

دار و ندار کهگیلویه و بویراحمد جوانان باغیرت آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد سه‌شنبه شب در جشن بزرگ جوانان این استان که در سالن مرکز تربیت معلم شهید ایزدپناه یاسوج و به همت اداره‌کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی از نقطه آغاز نهضت اسلامی همه امید خود را متوجه جوانان ساخته بودند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دیدیم که حماسه‌سازان بهمن 57 همان کودکان درون گهواره 15 خرداد 42 بودند و پیروزی انقلاب مرهون و مدیون همت کسانی بود که روزگاری امید آینده معمار کبیر انقلاب بودند.

نیکزاد در ادامه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، جنگل‌ها، منابع انرژی همچون نفت و گاز و آب و همچنین قابلیت‌های بالای گردشگری اشاره کرد و گفت: به نظر من جوانان مهم‌ترین ذخایر این استان برای رسیدن به توسعه و تعالی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان 25 درصد نفت و گاز و دارا بودن 10 درصد منابع آب کشور و مساحت 60 درصدی جنگل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بسیار سبک‌تر از کفه ترازویی است که جوانان این دیار در یک سوی دیگر آن قرار دارند.

نیکزاد در ادامه به دلایل عدم رشد و توسعه این استان در دوران ستم‌شاهی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین دلیل توسعه نیافتگی این بود که مردم و به خصوص جوانان کهگیلویه و بویراحمدی زیر بار حرف زور آن رژیم ستم‌پیشه نمی‌رفتند.

وی افزود: جوانان با غیرتی که هرگز در مقابل رژیم منحوس پهلوی ساکت ننشستند، در نقطه مقابل برای جمهوری اسلامی از جان مایه گذاشتند که حماسه پد خندق نمونه عینی وفاداری جوانان غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد به نظام و اسلام و امام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اشتغال را مهم‌ترین خواسته جوانان و دغدغه نخست مسئولان در این استان دانست و گفت: ما مسئولان هنگامی می‌توانیم از عملکرد خود سخن به میان آوریم که زمینه اشتغال‌زایی جوانان را فراهم کنیم.

نیکزاد افزود: در چهار محور اصلی توسعه این استان به دنبال ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان هستیم که لازم است هم جوانان و هم مسئولان در راه رسیدن به این هدف از خود همت و تلاش بیشتری نشان دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول