اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از تاریخ 17 تا 19 بهمن

نهمین دوره مسابقات ورزشی زندانیان کشور برگزار شد

خبرگزاری فارس: نهمین دوره مسابقات ورزشی زندانیان سراسر کشور از تاریخ 17 تا 19 بهمن به مدت سه روز، با حضور بیش از 400 زندانی از 24 استان کشور به میزبانی اداره کل زندان‌های خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

نهمین دوره مسابقات ورزشی زندانیان کشور برگزار شد

مدیرکل زندان‌های خوزستان در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت:‌ این برنامه ورزشی اقدامی در توجه به توانمندی‌های مثبت زندانیان و هدایت استعداد آنان در مسیر هنجارها و هدایت‌های اجتماعی  است.

رضا پوستچی با ارائه گزارشی از فراهم‌سازی مقدمات و بسترهای برگزاری این دوره از مسابقات در خوزستان و تشکیل ستاد برگزاری آن در قالب تیم‌های نه‌گانه اجرایی افزود: این مسابقات بزرگترین و پر مخاطب‌ترین رویداد ورزشی زندان‌های کشور است.

رئیس ستاد برگزاری این دوره از مسابقات با بیان اینکه اقدامات تأمینی و تربیتی در رأس برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های اجرایی سازمان زندانهاست، بیان کرد: در سیستم زندان‌بانی، اعمال مجازات حبس نه به عنوان انتقام از مجرمان،‌ بلکه بر مبنای ایجاد فرصت بازگشت وی به راه درست زندگی یا به بیانی دیگر بازگشت سعادتمندانه فرد به آغوش اجتماع استوار گشته است.

وی گفت: برای تحقق این دیدگاه امروزه بیش از 120 برنامه کارشناسی، علمی و تخصصی در محورهای کاهش آسیب، فرهنگی، عقیدتی، آموزشی، تربیتی، انتظامی، امنیتی، درمانی، رفاهی و... در زندان‌های کشور اجرا می‌شود که افزون بر 80 درصد این برنامه ها در حوزه فرهنگی و تربیتی تعریف شده است.

این مقام مسئول افزود: نگاه به سلامت جسمانی زندانیان و ایجاد نشاط و  شادابی در آنان یکی از اولویت‌های مهم در سیستم زندانبانی است به شکلی که امروز در عرصه سلامت جسمانی و ورزش در زندان‌ها شاهد فعالیت و پرداخت روزانه چندین هزار مددجو در امور ورزش‌های نوین، سنتی، رقابتی، فکری، بومی و محلی هستیم.

مدیرکل زندان‌های خوزستان یاد آور شد: در عرصه ورزش نگاه تربیتی و اصلاحی قالب است، زیرا رویکرد اخلاق ورزشی و مأنوس‌سازی مددجویان به منش پهلوانی و مردانگی یکی از سیاست‌ها در فعالیت‌های مربوطه است و تأکیدات همواره بر این بوده که در ورزش می‌توان به اخلاقیات به عنوان یک اولویت مهم توجه داشت.

گفتنی است نهمین دوره مسابقات ورزشی زندانیان سراسر کشور از تاریخ 17 بهمن لغایت 19 بهمن به مدت سه روز و با حضور 24 استان و افزون بر 400 شرکت کننده در سالن‌های ورزشی قدس، کوت عبدالله و انقلاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول