اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

آمریکا و اروپا گرفتار دریوزگی سیاسی شده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: امروز هراس تمام وجود آمریکا و اروپا را فرا گرفته و این کشورها به دریوزگی سیاسی گرفتار شده‌اند و تلاش می‌کنند به کشورهایی مانند کره جنوبی باج دهند تا ایران را تحریم کنند.

آمریکا و اروپا گرفتار دریوزگی سیاسی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین شهرک صنعتی چاپ و نشر کشور و 33 پروژه عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه عبادی و الهی ما در این برهه از انقلاب ساختن کشور در تمام ابعاد است.

وی با بیان اینکه هر اقدامی که برای ساختن کشور صورت گیرد نزد خداوند منزلت دارد، ادامه داد: امروز چشم دنیا به این مرز و بوم دوخته شده چرا که این نظام فکر و عقیده جدیدی را به دنیا عرضه کرده است.

استاندار قم ابراز داشت: ایران اسلامی امروز تبدیل به الگو شده است و برای اینکه به خوبی عرضه شود باید بتواند علاوه بر اینکه ایده و آرمان الهی را ارائه می‌کند، قدرت ارائه تئوری‌ها، راهکارها و روش‌های آن را نیز داشته باشد و در عمل اجرایی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور تصریح کرد: سربلندی ایران اسلامی تنها از بعد پیام و متاثر از آن نیست بلکه این کشور با تکیه بر آرمان‌ها و ایده‌ها توانسته است روی پای خود بایستد و نه تنها به هیچ قدرتی تکیه نداده است بلکه در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده است.

وی با اشاره به الگوگیری انقلابیون کشورهای اسلامی از جمله مصر از انقلاب ایران اسلامی بیان داشت: ایران اسلامی امروز در جایگاهی قرار دارد که به عنوان محور و الگو برای دیگر کشورها است و توان علمی و فناوری آن در دنیا مثال‌زدنی شده است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه هر فرد در ایران اسلامی باید در آبادانی و عمران کشور تلاش کند، عنوان کرد: امروز هراس تمام وجود آمریکا و اروپا را فرا گرفته و این کشورها به دریوزگی سیاسی گرفتار شده‌اند و تلاش می‌کنند به کشورهایی مانند کره جنوبی باج دهند تا ایران را تحریم کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور عنوان داشت: این کشورها از مقابله نظامی با ما عاجز هستند و با انجام مانور در خلیج فارس اقتدار و عزت ما را دریافتند.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور از لحاظ سیاسی است، گفت: زمانی حاکمان این سرزمین قدرت و اراده مخالفت با آمریکا و اروپا را نداشتند اما امروز این کشور تبدیل به مستقل‌ترین کشور از لحاظ سیاسی شده است.

استاندار قم یادآور شد: استان قم در عرصه سازندگی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است و از سال 84 که رسیدگی به قم مورد توجه قرار گرفت، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌هایی مانند کارخانه فولاد و سیمان، پروژه‌هایی نظیر مونوریل، مترو، تهیه دو هزار طرح صنعتی، صدور هزار و 750 مجوز صنعتی، افزایش درآمد سرانه قمی‌ها و تولیدات مختلف در عرصه‌های گوناگون محقق شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور عنوان داشت: قم یک ده بزرگ بود که اکنون آثار ساخت و ساز، عمران و آبادانی در تمام نقاط آن مشاهده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگ‌ترین خانواده صنعت چاپ و نشر در قم وجود دارد و بیش از چهار هزار پژوهشگر و 500 موسسه تحقیقاتی پژوهشی در این استان فعال هستند.

استاندار قم یادآور شد: فعالیت هزار و 200 انتشارات، 107 چاپخانه، کسب رتبه دوم چاپ و نشر و کسب رتبه اول چاپ و نشر دینی در کشور نشان از ظرفیت بالای قم در این عرصه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور اضافه کرد: در سال گذشته 10 هزار عنوان کتاب با 50 میلیون تیراژ در قم به چاپ رسیده که 7 هزار عنوان از این تعداد چاپ اول بوده است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی در ایجاد شهرک‌های صنعتی توسعه صنایع پاک و فرهنگی است، گفت: صنعت فرهنگی ارزش چند برابر دارد چرا که از سویی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و از سویی دیگر اهداف انقلابی و معنوی را دنبال می‌کند.

استاندار قم با اشاره به جایگاه شهرک چاپ و نشر تصریح کرد: همجواری این شهرک با اتوبان قم تهران با وجود تردد بسیار مزیت مطلوبی برای توسعه این شهرک فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور عنوان کرد: ورودی اصلی شهرک به عنوان شهاب نامگذاری شده که علاقه‌مندان از دو مسیر جاده قدیم و اتوبان قم تهران می‌توانند وارد شهرک چاپ و نشر شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرک IT در جوار این شهرک قرار داد و نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتاب نیز در این شهرک ایجاد خواهد شد.

استاندار قم خطاب به چاپخانه‌داران و خادمان صنعت چاپ و نشر استان گفت: باید بر مشکلات غلبه کرد و با همت و توان بیشتر زمینه توسعه این صنعت را در استان فراهم ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور ارائه زمین به صورت رایگان به چاپخانه‌داران در شهرک صنعتی چاپ و نشر را راه‌حل مناسب برای حل مشکلات ندانست و گفت: فعالان این عرصه می‌توانند با بازاریابی برخی از مشکلات خود را برطرف سازند و نباید اجازه دهند صنعت چاپ و نشر در قم دچار رکود شود.

وی ابراز داشت: بسیاری از پروژه‌هایی که در قم در سال‌های گذشته دچار تعویق شده بود در حال ساخت و احداث قرار گرفته است که از جمله می‌توان به ایجاد فرودگاه و انتقال آب از سرشاخه‌های دز اشاره کرد که این پروژه‌ها بر زمین مانده بود که با همت مجموعه عوامل استانی زمینه آماده‌سازی آنها ایجاد شد.

استاندار قم عنوان داشت: برای افراد بومی، چاپخانه‌دارانی که ظرف شش ماه آینده برای اخذ زمین در شهرک چاپ و نشر مراجعه ‌کنند،20 درصد تخفیف در واگذاری زمین و پرداخت اقساط در 60 ماه در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول