اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشکر ناصر حبیبی:

ایران کلکسیونی از هواپیماهای شکاری ساخت وطن را دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان ناصر حبیبی گفت: اکنون در ایران دارای کلکسیونی از هواپیماهای شکاری با ماموریت‌های خاص ساخته وطن هستیم.

ایران کلکسیونی از هواپیماهای شکاری ساخت وطن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا نصرالله‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: روز 19 بهمن ماه سالروز نیروی ارتش جمهوری اسلامی، هوانوردان ضمن انجام رژه در حضور امام راحل در مدرسه رفاه با ایشان و آرمان‌هایشان بیعتی دوباره کردند.

وی با اشاره به درخواست امام راحل در اردیبهشت ماه سال 42 مبنی بر دعوت از ارتش به همکاری و پیوستن به انقلاب گفت: نظام سابق در سال 42 با استعفای ارتشیان خود مواجه شد که امام پیرو این حرکت استعفا این افراد را وظیفه الهی عنوان کردند.

نصرالله‌نژاد افزود: در 12 بهمن 57 ورود امام با تامین هوایی پرسنل نیروی هوایی صورت گرفت ضمن اینکه با وجود نیروی هوایی در جنگ هشت ساله، تهدیدها را تبدیل به فرصت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه شمال شرق کشور ضمن رصد کردن حرکات مختلف دشمن با تجهیزات پیشرفته وطنی، در قبال تحرکات و چینش دشمن، ما نیز آرایش نظامی خود را تغییر خواهیم داد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید سر لشکر خلبان ناصر حبیبی توانمندی مطلوب، آمادگی کامل در مقابله با هر تهدید، تدابیر ابلاغی ارتش و مانور و حرکاتمان در منطقه را از جمله اقدامات روزانه این ارگان عنوان کرد و گفت: تا سال 64 برتری هوایی با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود ولی با تقویت عراق از سوی غرب برتری با آنها شد، ولی اکنون ما در منطقه فضا و آسمان را به طور کامل در اختیار داریم.

وی با اشاره به روز هفت آذر سالروز نیروی دریایی ارتش گفت: در این روز در کمتر از یک ساعت هفت فروند ناوچه عراقی را توسط هواپیماهای شکاری منهدم کردیم.

نصرالله‌نژاد با اشاره به قطع نشدن صادرات نفت در جنگ هشت ساله، گفت: نفتکش‌های ایرانی با اسکورت هوایی ما به مقصد خود به سلامت رسیدند.

وی با اشاره به اجرای عملیات بدون حضور نیرو هوایی و روبه‌رو شدن با خسارت در آن عملیات، گفت: تنها نیروی هوایی می‌تواند به صورت مستقل در یک جنگ حضور پیدا کند ضمن اینکه در زمان صلح نیز رزمایش‌ها و گشت‌های هوایی خود را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در سال 61 دانشکده خلبانی در ایران با هدف انتقال تجربه و آموزش‌های پایدار تاسیس شد.

نصرالله‌نژاد گفت: از بدو افتتاح تاکنون سیاست تقویت کادر، پرسنل و تجهیزات آموزشی پیرو رشد و شکوفایی بهترین نیروها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از نظر منابع نیروی انسانی توان مقابله با تهدیدها را به راحتی و آسانی داریم.

وی با اشاره به ساخت هواپیماهای جنگی در مشهد گفت: ضمن رصد روزنامه حرکات اسرائیل در صورت بروز هر گونه حرکت غیر معمول بهترین جواب را به آنها خواهیم داد.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات نظامی ویژه پرسنل ارتش و خانواده‌های آنها به مدت سه روز، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته کشوری، تجلیل از بازنشستگان غیور نیروی هوایی، معرفی افراد نمونه وظیفه و کادر، برگزاری جنگ شادی، غبارروبی گلزار شهدا توسط نیروی هوایی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، دیدار با نماینده ولی فقیه استان، مسابقات مختلف و گسترده ورزشی و حضور در راهپیمایی 22 بهمن از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر پدافند هوایی شمال شرق کشور است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول