اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر خواستار شد

همکاری دستگاه‌های اداری خرمشهر با شهردار جدید

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر خواستار همکاری همه دستگاه‌های ادارای را با شهردار جدید شد.

همکاری دستگاه‌های اداری خرمشهر با شهردار جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی ظهر امروز در دهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر اظهار کرد: در چند مرحله در مورد کشتارگاه سنتی خرمشهر با مجموعه مدیریت سابق شهرداری خرمشهر بحث‌هایی داشتیم که متأسفانه این مسئله هم‌چنان حل نشده باقی‌مانده و وضعیت کشتارگاه در حال حاضر اصلاً مناسب نیست.

وی افزود: در دفعات مکرر پیشنهاد ادغام کشتارگاه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را ارائه دادیم که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

فرماندار خرمشهر با اشاره به کشتارگاه صنعتی در مجاورت کشتارگاه قدیمی تصریح کرد: در استانداری خوزستان بحث‌هایی در خصوص واگذاری این کشتارگاه به منطقه آزاد اروند مطرح شد که با هدف افزایش کارایی آن قرار است صورت گیرد.

حسینی با بیان اینکه این کشتارگاه از اعتبارات استانی ساخته شده ‌است، گفت: برای کمک به موقعیت مرکزی این کشتارگاه در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان و هم‌چنین بهبود وضعیت صادرات دام و طیور از شلمچه به عراق، با منطقه آزاد اروند مذاکراتی صورت گرفت تا به وضعیت آن رسیدگی کنند زیرا این کشتارگاه سرمایه‌ای است که مدتهاست به خواب رفته ‌است.

وی ادامه داد: کشتارگاه سنتی خرمشهر از لحاظ بهداشتی وضع نامطلوبی دارد و ما از روی ناچاری بین دو کشتارگاه، این مکان را برای کشتار دام انتخاب کرده‌ایم اگر چه با وجود تصویب بازسازی‌ها در آن هنوز نتیجه دل‌خواه حاصل نشده ‌است.

فرماندار خرمشهر در ادامه به ساماندهی وضعیت بازارچه دست‌فروشان خرمشهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه با دستگاه‌های مختلف شهری و هم‌چنین نیروی انتظامی مذاکراتی داشته‌ایم که خوشبختانه نتایج خوبی را در پی داشته و علاوه بر آن کارهای بازسازی بازارهای روز، صفا و سیف خرمشهر نیز در دست اقدام است.

حسینی افزود: برای راحتی و آسایش مردم ساکن در مناطق دور افتاده خرمشهر قرار شد تا بازارچه‌هایی را در این مناطق احداث کنیم.

وی هم‌چنین به ساماندهی محل دپوی زباله‌های شهری اشاره کرد و گفت: طبق دستورات استانداری خوزستان این محل باید محصور شود که این کار با هماهنگی اداره محیط زیست باید انجام شود زیرا در این مکان برخی افراد اقدام به آتش زدن زباله‌ها و ایجاد فضایی دودآلود و زیان‌آور برای سلامتی جامعه می‌کنند.

فرماندار خرمشهر در خصوص احداث بازارچه فروش دام در این شهرستان اظهار کرد: از مواردی که بارها در مورد آن بحث‌های مختلفی صورت گرفت اختصاص قطعه زمینی برای احداث این بازارچه است زیرا افرادی که مشغول به خرید و فروش دام در خرمشهر هستند گاهی در نقاط مختلف شهر اقدام به این کار می‌کنند و در نتیجه به چهره شهر لطمه وارد می‌شود.

حسینی در ادامه جلسه در مورد جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تصریح کرد: کارهایی در این خصوص در حال انجام است اما مشکل عمده این کار نگه‌داری از این نخاله‌ها است، زیرا کار جمع‌آوری آنها برعهده شهرداری است و اگر برخورد مناسبی با افراد صورت نگیرد به پراکندن نخاله‌های ساختمانی خود در خیابان‌های شهر ادامه خواهند داد.

وی افزود: در خصوص جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و نیروی انتظامی باید با شهرداری همکاری خوبی داشته باشد.

فرماندار خرمشهر در پایان با اشاره به نشست‌های مختلف فرمانداری با مجموعه جدید شهرداری خرمشهر گفت: از مجموعه قضایی می‌خواهیم تا با شهردار جدید همکاری مناسب را داشته باشد زیرا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند با مشکلات رو به رو شود و برای حل مشکلات شهر به امکانات، تجهیزات و اعتبارات کافی نیاز است که جز با همکاری تمام دستگاه‌ها میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول