اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

حق نمین در فضاهای آموزش عالی ادا نشده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: حقوق واقعی شهرستان نمین در بخش توسعه و گسترش فضاهای آموزش عالی آن طور که شایسته این شهرستان است ادا نشده است.

حق نمین در فضاهای آموزش عالی ادا نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی در‌یتیم صبح امروز در نشست فرمانداران شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: نمین با وجود اینکه یک شهرستان فرهنگی و علمی است اما ما تنها یک دانشکده ادبیات و یک دانشگاه پیام نور را در این شهرستان مشاهده می‌کنیم و این نشان می‌دهد حق شهرستان نمین در حوزه آموزش عالی ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا خواستار تلاش و جدیت مسئولان هستیم خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت استاندار شعبه‌هایی از دانشگاه آزاد، علمی ـ کاربردی و ... را در این شهرستان دایر کنیم تا نمین را به عنوان یکی از محورهای توسعه استان نهادینه سازیم.

فرماندار شهرستان نمین در بخش دیگری از سخنان خود فرارسیدن فجر پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ما شاهد افتتاح طرح‌های بسیاری در شهرستان نمین هستیم به طوری که در دهه فجر سال جاری 33 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 283 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

در‌یتیم بیان داشت: جایگاه شماره دو سی‌ان‌جی نمین با اعتبار یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان، گازرسانی، برق‌رسانی و آبرسانی مسکن مهر با یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان، خط تقویتی گازرسانی نمین به روستاها با یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان، سالن‌های ورزشی، دو باب مدرسه، ساختمان حوزه بسیج نمین و ... از جمله این پروژه‌ها است.

این مسئول همچنین از نصب و راه‌اندازی سیستم دستگاه تصفیه‌کننده کارخانه سیمان با هزینه 10 میلیارد تومان خبر داد و گفت: گرد و خاک حاصل از این کارخانه سبب نارضایتی مردم و آلودگی‌های زیست محیطی شده بود که با خریداری و نصب این دستگاه بخش عمده‌ای از این آلودگی‌ها رفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان نمین همچنین با اشاره به افتتاح کارخانه آجر سفال با 10 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 80 نفر به طور مستقیم در این کارخانه تصریح کرد: 4 میلیارد تومان اعتبار این کارخانه تسهیلات بانکی است.

در یتیم همچنین از راه‌اندازی مجتمع پرورش کبک و قرقاول و مرغداری گوشتی به استعداد 25 هزار قطعه با اعتبار 500 میلیون تومان در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: کل اشتغالزایی طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و خدماتی در شهرستان نمین در دهه فجر سال جاری 100 نفر برآورد شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول