اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت بخش خصوصی

20 پروژه شاخص در اردستان در حال اجراست

خبرگزاری فارس: فرماندار ارستان گفت: 20 پروژه شاخص هم‌چون کارخانه سرامیک‌سازی، مجتمع واگن‌سازی قطار شهری و کارخانه فولاد با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان اردستان در حال اجرا است.

20 پروژه شاخص در اردستان در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روح‌الله سلگی امروز در حاشیه افتتاح نخستین نیروگاه  100درصد خصوصی ایران که در زواره (از توابع شهرستان اردستان) به بهره‌برداری می‌رسد، در  پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه فرمانداری اردستان چه اقداماتی را در راستای حمایت از ساخت نیرو‌گاه توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام داده است، اظهار داشت: فرمانداری اردستان به عنوان رابط استانداری، جلسات مختلفی را با مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای و استانداری اصفهان داشته است و حمایت‌‌های ویژه‌ای در راستای به ثمر نشستن این نیروگاه سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی انجام داده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار خصوصی 20 درصد از هزینه ساخت این نیروگاه برق را به صورت نقدی آورده و بقیه نیز به صورت وام‌‌ها و تسهیلات حمایتی از سوی دولت پرداخت شده است.

فرماندار اردستان در جواب این سؤال که چه اقداماتی در راستای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شهرستان اردستان برای اجرای پروژه‌‌های سودآور انجام داده‌اید، گفت: چندی پیش همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان اردستان برگزار شد که در آن مراسم 20 پروژه به سرمایه‌گذاران معرفی شد.

وی تصریح کرد: ما برای جذب سرمایه‌گذاران در شهرستان اردستان قیمت زمین را تا 80 درصد کاهش داده و 10 درصد نیز به سرمایه‌گذاران تسهیلات خرید زمین ارائه می‌کنیم و به این ترتیب هر سرمایه‌گذار تنها باید 10 درصد از قیمت زمین را پرداخت کند.

سلگی در مورد پروژه‌های شاخصی که توسط بخش خصوصی در شهرستان اردستان در حال اجرا است، بیان داشت: در 50 کیلومتری این شهرستان کلنگ بزرگ‌ترین کارخانه سرامیکی کشور به زمین زده شده و زمین آن نیز در حال واگذاری است.

وی اضافه کرد: کارخانه واگن‌سازی قطار شهری و بین شهری از دیگر طرح‌های شاخص در شهرستان اردستان است که توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

فرماندار اردستان ادامه داد: هم‌چنین دو کارخانه فولاد در شهرک صنعتی اردستان در حال اجراست که یکی از آنها به بهره‌برداری رسیده و عملیات ساخت دیگری نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین مانع جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان اردستان چیست، تصریح کرد: کمبود منابع آبی یکی از مشکلات اساسی برای جذب سرمایه‌گذاری در اردستان است که برای رفع این مشکل برای صنایع اولویت‌بندی قائل شده‌ایم و در این راستا به صنایع آب‌بر مجوز نمی‌دهیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول