اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان یزد خبر داد

رشد 27 درصدی درآمدهای یزد در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان یزد از رشد 27 درصدی اعتبارات مصوب درآمدی یزد طی 10 ماه گذشته سال‌جاری خبر داد.

رشد 27 درصدی درآمدهای یزد در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مرادعلی میر صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: اعتبار مصوب درآمدهای استانی یزد از سال 81 تا سال 90 تهیه و مقایسه شده که این اعتبارات روند افزایشی قابل توجهی را طی کرده است.

وی افزود: اعتبار مصوب سال 81 بیش از 282 میلیارد ریال و اعتبار سال 83 نیز 325 میلیارد ریال بوده است که این میزان نسبت به سال 81 افزایش 15 درصدی داشته است.

میر هم‌چنین با اشاره به اعتبارات مصوب سال‌های مختلف و درصد رشد آنها نسبت به سال قبل عنوان کرد: این اعتبار در سال‌‌جاری 2 هزار و 527 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 89 از رشد 13 درصدی برخوردار است، در سال 90 اعتبارات مصوب درآمدی وصول شده در 10 ماه گذشته، 27 درصد رشد نشان می‌دهد که این افزایش شامل درآمدهای مالیاتی اعم از مستقیم و غیر مستقیم است.

میر هم‌چنین یادآور شد: از محل اعتبارات جاری یا هزینه‌ای که سازمان اقتصاد و دارایی از طریق خزانه دریافت کرده است، حقوق بیش از 23 هزار نفر در 29 دستگاه اجرایی استان یزد پرداخت شده است.

وی میزان پرداختی حقوق کارمندان استان یزد با احتساب پرسنل دانشگاه‌ها بالغ بر 3 هزار و 140 میلیارد ریال در سال‌جاری اعلام کرد و افزود: این میزان در سال گذشته هزار و 970 میلیارد ریال بوده است.

میر هم‌چنین با اعلام اعتبارات عمرانی و سرمایه‌ای از سال 1380 تا 1389 طی 10 سال ادامه داد: این اعتبارات از 170 میلیارد ریال سال 80 به 2 هزار و 10 میلیارد ریال در سال 89 رسیده است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی و سرمایه‌ای تأکید کرد: بیشترین میزان رشد این اعتبارات از سال 85 به بعد بوده است به نحوی که این اعتبار در سال 85 نسبت به سال 84 از رشد 85 درصدی برخوردار بوده است.

میر در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پرداخت‌های سهام عدالت عنوان کرد: کل پرداختی سهام عدالت در کشور 13 هزار و 640 میلیارد ریال بوده است که این میزان در یزد نزدیک به 17 میلیارد تومان است، تاکنون 50 درصد جمعیت استان یزد معادل 540 هزار نفر برگ سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: 618 هزار و 411 نفر از واجدان شرایط و مشمول دریافت سهام عدالت در این استان، شناسایی و اقدامات لازم برای صدور برگ سهام آنها انجام شده است، حدود 78 هزار نفر از واجدان شرایط باید برای ثبت‌نام و با دریافت برگ سهام عدالت خود به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در سطح استان مراجعه کنند.

میر عنوان کرد: در مرحله نخست واگذاری سهام عدالت، 84 هزار و 863 نفر شامل مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بسیجیان فاقد شغل، ثبت‌نام و برگ سهام خود را دریافت کردند و سود سهام این افراد طی دو مرحله پرداخت شد.

دبیر ستاد سهام عدالت استان یزد خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز 142 هزار نفر از روستاییان استان یزد برای صدور برگ سهام شناسایی شدند که برگ سهام 138 هزار و 130 نفر آنها صادر و تحویل شد و سود سهام آنها در یک مرحله پرداخت شد.

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان یزد یادآور شد: در مرحله سوم واگذاری سهام عدالت نیز 249 هزار و 192 نفر از شاغلان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان یزد شناسایی شدند و حدود 237 هزار نفر برای دریافت سهام به شرکت تعاونی سهام عدالت مراجعه و ثبت‌نام کردند و این افراد طی یک مرحله سود دریافت کرده‌اند.

میر اظهار داشت: مرحله چهارم شامل ایثارگران و خانواده‌های معظم شهداست که در این زمینه حدود 24 هزار نفر معرفی شدند و 22 هزار و 681 نفر ثبت‌نام شدند و برگ سهام آنها تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه 536 نفر از بیماران خاص استان یزد مشمول دریافت سهام هستند، تصریح کرد: تاکنون برگ سهام 374 نفر آنها صادر شده است، بیش از 2 هزار نفر از خادمان مساجد، روزنامه‌نگاران، زنان سرپرست خانوار و کارکنان ستادهای نماز جمعه و طلاب حوزه‌های علمیه مشمول دریافت سهام عدالت هستند که تاکنون برگ سهام هزار و 863 نفر آنها صادر و تحویل شده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول