اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

هیچ محدودیتی برای تسهیلات تسطیح اراضی نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:‌ در مورد پرداخت تسهیلات برای اجرای پروژه‌های یکپارچه‌سازی و تسطیح اراضی به شرط مشارکت مردم و وجود منابع آبی هیچ محدودیتی نداریم.

هیچ محدودیتی برای تسهیلات تسطیح اراضی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی عصر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه‌های کشاورزی بخش خوسف از اجرای طرح تسطیح اراضی در 11 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی در دولت نهم و دهم خبر داد و اظهار داشت: ‌اجرای این طرح‌ها در منطقه‌ کم‌آبی مانند خراسان جنوبی ضروری است.

وی به هزینه اجرای این پروژه در این مساحت اشاره کرد و افزود: 25 میلیارد تومان اعتبار صرف تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی خراسان جنوبی شده است که در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و افراد می‌توانند از این تسهیلات که تا حدودی بلاعوض است استفاده بهینه داشته باشند.

*اجرای پروژه‌های کشاورزی سبب برگشت جمعیت به روستاها می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه روستاها عامل توسعه مناطق شهری است، گفت:‌ اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح روستاها عاملی برای برگشت جمعیت به روستاها است.

هادربادی کشاورزی را محور اصلی توسعه خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود:‌ برای توسعه استان باید طرح‌های کشاورزی بیشتری را در مناطق روستایی اجرا کنیم تا شاهد تحول در این بخش باشیم.

*آبیاری تحت فشار صرفه‌جویی 30 درصدی آب را در پی دارد

وی استفاده از شیوه آبیاری تحت فشار را در منطقه کم‌آبی مانند خراسان جنوبی ضروری دانست و اظهار داشت:‌ آبیاری تحت فشار سبب صرفه‌جویی 30 درصدی در مصرف آب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد:‌ خراسان جنوبی خشکسالی 14 ساله‌ای را تجربه کرده که این مسئله سبب کم شدن میزان آب و پایین آمدن کیفیت آب شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول