اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

برگزاری 15 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری 15 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در راستای تنظیم بازار در این استان از 15 تا 25 اسفند امسال خبر داد.

برگزاری 15 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان،  محمدحسین اصغریان اظهار داشت:  با توجه به اهمیت تنظیم بازار، امسال نخستین تجربه این امر با تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها صورت می‌گیرد.

وی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان در راستای اجرای طرح تنظیم بازار را برگزاری مطلوب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در شهرستان‌های گیلان عنوان کرد.

این مسئول افزود: امسال تعداد 15 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از تاریخ 15 تا 25 اسفند در شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود .

به گفته وی، در این نمایشگاه‌ها که با تعداد حدود یک‌هزار و 500 غرفه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به‌ویژه پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار، میوه، مواد پروتئینی و مواد غذایی با قیمت مناسب و حدود 15 درصد کمتر از قیمت بازار ارائه می‌شود.

اصغریان خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مرکز استان نیز در بازه زمانی مذکور با مشارکت 270 واحد صنفی، توزیعی و تولیدی در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی، از ذخیره‌سازی بیش از یک‌هزار و 200 تن میوه شامل مرکبات و سیب در استان خبر داد و گفت: طبق پیگیری‌های به عمل آمده، میوه‌های ذخیره شده دارای کیفیتی مطلوب است.

این مسئول، ذخیره کردن 400 تن مرغ در استان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و یادآور شد: این مقدار مرغ در صورت نیاز به بازار عرضه می‌شود.

به گفته وی، امسال محصولات ذخیره‌سازی شده استان در 50 منطقه در سراسر گیلان با قیمت تکلیفی از تاریخ 25 بهمن امسال آغاز می‌شود و تا پایان سال جاری ادامه می‌یابد.

اصغریان اذعان داشت: هزاران تن مرغ نیز در مقیاس ملی توسط دولت با هدف تعدیل قیمت‌ها ذخیره‌سازی شده و در صورت افزایش قیمت‌ها و نیاز بازار توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از آمادگی بیش از 500 واحد صنفی برای فروش‌های فوق‌العاده و حراج در روزهای پایان سال خبر داد و گفت: این واحدهای صنفی عمدتاً عرضه کننده محصولات اساسی مورد نیاز مردم به‌ویژه پوشاک، کفش، کیف و مواد غذایی هستند.

وی اضافه کرد: این برنامه با هدف تعدیل قیمت‌ها در راستای طرح تنظیم بازار شب عید صورت گرفته و عمدتاً از اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند آغاز می شود.

اصغریان افزود : واحدهای صنفی مذکور با تخفیفی معادل 15تا 30 درصد نسبت به بازار اقدام به عرضه محصولات مذکور می‌کنند و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان در این زمینه توسط اتحادیه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی، با اشاره به ذخیره‌سازی برخی اقلام دیگر در استان برای روزهای پایانی سال خاطرنشان کرد: مقدار مناسبی گوشت قرمز و دیگر مواد پروتئینی علاوه بر مرغ در استان ذخیره شده و در صورت افزایش قیمت‌ها و یا نیاز بازار در استان توزیع می شود.

این مسئول، توزیع مناسب برخی اقلام پر مصرف دیگر شامل محصولات شوینده و پاک کننده، آجیل و خشکبار، قند، شکر و روغن را در ایام پایانی سال به‌ویژه در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سراسر استان عنوان کرد. 

وی، از آغاز اجرای طرح تشدید بازرسی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه تنظیم بازار در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با هدف کنترل و نظارت بر عرضه مناسب کالاهای مورد نیاز شهروندان در حال حاضر آغاز شده و تا پایان سال تداوم می‌یابد.

اصغریان ابراز داشت: طبق هماهنگی به عمل آمده بین این سازمان، اداره کل تعزیرات حکومتی و مجامع و اتحادیه‌های صنفی، قیمت‌گذاری و عرضه کالاها به صورت ویژه مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بازرسان این سازمان موجودی کالا در تمام انبارها و سردخانه‌ها را در سراسر استان رصد می‌کنند تا احتمال هر گونه احتکار را از بین ببرند.

وی، از تمام شهروندان استان خواست تا هرگونه شکایت و گزارش خود را در زمینه تخلفات احتمالی به تلفن 124 ستاد خبری اداره‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان ارائه دهند.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول