اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محلی صورت گرفت

افتتاح کارخانه بسته‌بندی خرما در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان محلی کارخانه بسته‌بندی خرما در قیروکارزین افتتاح و چند پروژه عمرانی روستایی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کارخانه بسته‌بندی خرما در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، در ادامه افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه فجر بعد از ظهر امروز با حضور فرماندار و روسای ادارات قیروکارزین یک واحد بسته‌بندی خرما با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال شامل بخش‌های انبار، دستگاه‌های تفکیک و جدا سازی، بسته‌بندی و سردخانه به بهره‌برداری رسید.

ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در مراسم بهره‌برداری از این واحد بسته‌بندی اظهار داشت: این واحد بسته‌بندی خرما در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع شامل یک‌هزار و 500 متر تاسیسات و ساختمان  در نزدیکی جنوب مرکز شهرستان قیروکارزین احداث شده که ظرفیت سردخانه آن 300 تن بوده و برای 15 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

وی افزود: قیروکارزین با دارا بودن 15 درصد سطح زیر کشت نخیلات این استان و تولید 24 درصد خرمای استان فارس یکی از شهرستان‌های عمده تولید خرما در سطح فارس است.

انصاری بیان داشت: در این واحد بسته‌بندی که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است خرما پس از طی مراحلی به صورت صادراتی بسته‌بندی شده و با ارزش افزوده به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.‌

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین اضافه کرد: با توجه به حجم تولید و تنوع محصول خرما در قیروکارزین این شهرستان ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش دارد و این مدیریت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این بخش برای سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند.

امروز همچنین بهسازی روستاهای تنگ روئین و بریخون در بخش مرکزی قیروکارزین با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که شامل عملیات جدول‌گذاری، تک‌لبه، زیرسازی و آسفالت در این روستاها توسط بنیاد مسکن است.

عبدالحسن صمدنژاد فرماندار قیروکارزین در حاشیه این مراسم در روستای بریخون اظهار داشت: کار انتقال آب به روستای بریخون از مجموعه تنگ روئین صورت گرفته و در بحث آب کشاورزی پروژه ساخت کانال‌های سد سلمان فارسی به زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی کارهای بسیاری برای رفع محرومیت از بریخون انجام شده و کار گازرسانی به این روستا نیز به زودی آغاز می‌شود.

صمدنژاد اضافه کرد: با مقایسه پیشرفت‌های کشور قبل و بعد از انقلاب می‌توان به عمق خودباوری و اقتدار کشور در تمام عرصه‌ها با توجه به فشارهای دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی پی برد و با پیروی از ولایت و رهبری و حرکت در مسیر انقلاب این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

تعویض شبکه فرسوده روستای نهویه با چهار کیلومتر شبکه‌گذاری توسط آبفای روستایی قیروکارزین نیز از پروژه‌هایی بود که صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

محمودرضا علوی نژاد رئیس اداره آبفای روستایی قیروکارزین در این مراسم از اختصاص یک انشعاب از خط انتقال لار به مجموعه تنگ روئین خبر داد و بیان کرد: روستاهای بریخون، آب باد، قلات و نهویه زیر مجموعه تنگ روئین هستند که با توجه به اختصاص اعتبار نخستین طرح در حدود 2 میلیارد ریال کارهای مقدماتی پروژه انجام شده و تا پیش از تابستان آینده آب‌رسانی به روستای قلات آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول