اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بررسی مشکلات

نخستین میز تخصصی خرمای خوزستان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: نخستین میز تخصصی خرمای خوزستان به منظور بررسی مشکلات تولید و صادرات این محصول تشکیل شد.

نخستین میز تخصصی خرمای خوزستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیش از ظهر امروز نخستین میز تخصصی خرمای خوزستان به منظور بررسی مشکلات تولید و صادرات این محصول تشکیل شد.

رئیس سازمان بازرگانی خوزستان در این نشست با اشاره به مصوبه کارگروه صادرات کشور در تاریخ 19 دی‌ماه گفت: این کارگروه تصمیم‌نامه‌ای برای ارائه برنامه‌های تشویقی و حمایتی توسعه صادرات در 15 بند تدوین کرد.

وی هدفمند کردن جوایز و مشوق‌های صادراتی در برنامه‌های توسعه چهارم و پنجم، کمک به توسعه صادرات با اولویت خدمات فنی مهندسی، کمک به زیرساخت‌های صادراتی از جمله پایانه‌های صادراتی، ساماندهی نظام اطلاع‌رسانی از بازارها، کمک به اجاره محل‌های تجاری اعزام و پذیرش هیئت‌ها و کمک به طرح‌های آموزش و پژوهش را از جمله بندهای این تصمیم‌نامه عنوان کرد.

چراغی افزود: براساس بند 2 این تصمیم‌نامه دستورالعمل تشکیل میزهای تخصصی مربوط به کالاهای اساسی هر استان ابلاغ شد.

وی این میز تخصصی را کمیته‌ای متشکل از تعدادی از دست‌اندرکاران خرما اعلام و عنوان کرد: میز تخصصی خرما به ریاست استاندار یا معاون وی شامل یکی از نمایندگان استان در مجلس، رئیس بازرگانی(دبیر)، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اداره‌کل امور اقتصادی، گمرک، بانک توسعه صادرات، بهداشت، استاندارد، بنادر یا راه آهن، تشکل‌های صادراتی، بانک‌های عامل و دو نفر از صادرکنندگان نمونه است که محدودیتی برای افزایش اعضا ندارد و مشکلات خرما را از مزرعه تا خانه بررسی می‌کند.

دبیر میز تخصصی خرما در مورد اهداف این کارگروه اظهار کرد: بیان مشکلات فرآیند تولید خرمای صادراتی، بررسی کشورهای رقیب، تعیین استاندارد برای محصول با کیفیت، مشکلات موجود در ارتباط با بانک‌ها، گمرک، حمل و نقل، قیمت‌گذاری صادرات هم‌چنین بررسی آثار اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، ارائه توصیه برای ارتقای کیفیت رقابت، بررسی روابط تجاری با کشورهای هدف و بررسی تحریم‌ها از اهداف این میز تخصصی است.

به گفته وی، تصمیمات میز تخصصی خرما در کارگروه صادرات غیر نفتی استان طرح و تصویب می‌شود.

چراغی تصریح کرد:‌ زیرساخت‌ها، منابع بانکی، بازاررسانی و بازارگردانی، بسته‌بندی و به طور کلی تجارت مهم‌ترین مشکلات خرما در استان است که در این کارگروه بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول