اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوشهر:

کانال بنه‌فارسی 22 هزار اصله نخل را پوشش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در آئین افتتاح کانال بنه‌فارسی گفت: این کانال 22 هزار اصله نخل در بخش سعدآباد را پوشش می‌دهد.

کانال بنه‌فارسی 22 هزار اصله نخل را پوشش می‌دهد

سید مهدی موسوی امروز در آئین افتتاح کانال بنه‌فارسی در شبکه‌ آبیاری دالکی بخش سعدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: در دولت‌های عدالت محور نهم و دهم اقدامات ارزشمندی در راستای ارائه خدمات به کشاورزان صورت گرفته و یکی از اقدامات ارزشمند در این راستا احداث و بهسازی شبکه‌های آبیاری است که در شهرستان دشتستان شاهد آن بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: کانال آبیاری بنه‌فارسی در شبکه آبیاری بخش سعدآباد از اقدامات ارزنده شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و آب منطقه‌ای استان بوشهر در راستای ارائه خدمات به کشاورزان است و امروز شاهد افتتاح این کانال آبیاری هستیم.

موسوی اذعان داشت: این کانال دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که سبب توسعه صنایع و زیرساخت‌های کشاورزی این منطقه می‌شود.

وی در همین راستا اضافه کرد: طول این کانال بالغ بر شش کیلومتر، ارتفاع آن 1.2 متر و عرض کف آن 60 سانتی‌متر است و احداث آن موجبات خوشحالی کشاورزان را فراهم آورده است.

این مسئول ابراز داشت: کانال آبیاری بنه‌فارسی، شبکه آبیاری بنه فارسی و شبکه آبیاری دالکی در بخش سعدآباد با بیش از 22 هزار اصله نخل را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: دبی انتقال آب این کانال آبیاری 200 متر بر ثانیه است و احداث این کانال مسرت و خوشحالی کشاورزان بخش سعدآباد و نخلداران حومه این کانال را به دنبال داشته است.

موسوی بیان داشت: این کانال دارای 26 سازه هیدرولیکی است و با بهترین تکنیک‌های ساخت کانال‌های آبیاری احداث شده است.

وی دارا بودن جاده سرویس مناسب را یکی از ویژگی‌های بارز این کانال آبیاری دانست و تصریح کرد: این جاده سرویس با عرض 3.7 متر ساخته شده و امکان رفت و آمد آسان کشاورزان برای انجام امور باغداران را مهیا می‌سازد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: ساخت این کانال باعث افزایش راندمان انتقال آب در این کانال آبیاری و جلوگیری از هدررفت منابع آبی می‌شود.

موسوی اذعان داشت: خدمت به کشاورزان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به دنبال آن است و در راستای تحقق آن گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول