اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تولید مستند «شیخ بهایی»:

تصویربرداری مستند «شیخ بهایی» در اصفهان به پایان رسید

خبرگزاری فارس: مدیر تولید مستند «شیخ بهایی» گفت: مراحل تصویربرداری مستند «شیخ بهایی» که از 12 بهمن‌ماه سال‌جاری در اصفهان آغاز شده بود، روز گذشته به پایان رسید.

تصویربرداری مستند «شیخ بهایی» در اصفهان به پایان رسید

مجید نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ساخت مستند «شیخ بهایی» اظهار داشت: این مستند متفاوت از سریال شیخ بهایی است که در سال‌های گذشته از صدا و سیما پخش شد.

وی با اشاره به اینکه شیخ بهایی از دانشمندان نامدار قرن 10 هجری در حوزه‌ علوم فلسفه، منطق، اخلاق، ریاضیات، نجوم، فیزیک و هنر بوده است، بیان داشت: در این فیلم مستند بیشتر شخصیت شیخ بهایی از اید‌ئولوژی شیعه تا معماری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر تولید مستند «شیخ بهایی» با بیان اینکه در ساخت این مستند به طور گذرا از تاریخچه‌ زندگی شیخ بهایی نیز گفته شده است، تصریح کرد: در این مستند بیشتر بر روی بناها و مدینه فاضله‌ای که ایشان در اصفهان و در واقع نظارتی که بر روی معماری بناها داشته‌اند، پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد محل فیلم برداری‌ها در استان اصفهان انجام گرفته است، اضافه کرد: شاید بر سر مزار شیخ بهایی که بنا بر وصیت خودش پیکر او در جوار بارگاه علی ‌بن ‌موسی‌الرضا(ع) به خاک سپرده شده و هم‌چنین در استان‌های اردبیل و قزوین هم تصاویری تهیه کرده و در فیلم مستند خود از آن استفاده کنیم.

نصیری در مورد تصویربرداری که برای ساخت فیلم مستند شیخ بهایی در استان اصفهان داشته‌اند، تأکید کرد: برای ساخت این مستند در مکان‌هایی از جمله میدان امام (ره)، چهل‌ستون، حمام علی‌قلی آقا، مسجد جامع عتیق، خانه مشروطیت و به طور کل در کوچه و خیابان‌های قدیمی استان اصفهان تصویربرداری‌ها انجام گرفته است.

وی هم‌چنین ادامه داد: برای ساخت مستند شیخ بهایی در اصفهان با دکتر جبل‌العاملی، شفق، ریاحی و زمانی و افراد دیگر در این‌باره مصاحبه‌هایی شده است.

مدیر تولید مستند «شیخ بهایی»  به افزودن تصاویری توسط تصویرسازان به این مستند در بخش سوم کار اشاره و اظهار داشت: تا فروردین‌ماه سال آینده باید این کار به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که تهیه کنندگی این مستند را برعهده دارند، تحویل داده شود.

وی ادامه داد: پژوهشگر، مجری طرح و کارگردانی را امیرحسین خلیل‌زاده و تصویربرداری روح‌الله ظریف برعهده داشتند و در کنار آنها صدابردار علیرضا افخمی، هماهنگی تولید علیرضا صانعی، عکاس علی موسوی، تصویرساز گرافیکی سمیرا طباطبایی و بهاره سیری نیز همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول